ایسیو (ECU) پژو 206

ایسیو (ECU) پژو ۲۰۶ دارای انواع مختلفی که هرکدام مناسب یک نوع از مدل و تیپ خودرو می‌باشد و تنها وجه اشتراک آن در نصب این قطعه می‌باشد که درون محفظه موتور کنار باطری قرار می@گیرد. در این مقاله سعی داریم انواع ایسیو (ECU) پژو ۲۰۶ را و اینکه هرکدام مخصوص چه خودرویی می‌باشد بپردازیم.

ایسیو پژو ۲۰۶ S2000-3E

“ایسیو (ECU) پژو ۲۰۶” مالتی پلکس مدل‌های قبل از ۸۵ است که موتور نصبی در این مدل ۲۰۶ از نوع TU3 می‌باشد، این مدل ۲۰۶ها دارای یک کانکتور اضافی برای نصب سنسور اکسیژن دوم هستند.

نکته: این ایسیو برروی پژوهای ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ که دارای دریچه گاز سیمی و کاتالیت هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایسیو پژو 206 s2000-3e
ایسیو پژو ۲۰۶ S2000-3E دارای یک کانتکتور اضافی

ایسیو پژو ۲۰۶ S2000-PL4

این ایسیو (ECU) برروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ قبل از ۸۵ نصب می‌شود.

ایسیو پژو 206 s2000-pl4
ایسیو پژو ۲۰۶ S2000-PL4 دارای لیبل و برند والئو

ایسیو پژو ۲۰۶ جی ۳۴ (j34)

ایسیو (ECU) پژو ۲۰۶ مالتی پلکس بعد از ۸۶ تا ۹۱ روز خودروهای ۲۰۶ نصب می‌شود. این مدل‌ها شامل ۲۰۶ هاچبک تیپ ۲ و ۳ با دریچه گاز برقی، صندوقدار تیپ ۵ و ۶ (v6-v19 -v20) می‌شود. بطور کلی می‌توان گفت ایسیو J34 جایگزین سری قدیمی و جدید S2000 در پژو ۲۰۶ شده است.

نکته: این نوع ایسیوها برروی ۲۰۶ مدل بروز TU3 a با حجم ۱۳۶۱ cc نصب می‌شوند و در مجموع دریچه گاز آن‌ها، موتور برقی دریچه گاز جایگزین استپر موتور جهت تنظیم دور آرام می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایسیو پژو ۲۰۶_ j34
ایسیو پژو ۲۰۶_ J34 برند والئو

برای مشاهده و خرید انواع ایسیو (ECU) از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو(ECU)

ایسیو (ECU)  جی ۳۵ ۲۰۶ (j35)

این ایسیو معمولا در پژو ۲۰۶ مالتی پلکس SD دوگانه سوز استفاده و نصب می‌شود. ۲۰۶هایی که دارای موتور TU5 با حجم ۱۵۸۷ سی سی هستند شامل تیپ ۵ و ۶ و صندوق‌دار V2 و V10 می‌شوند. این ایسیو در ابتدای کار خام می@باشند و توصیه می‌شود برای نصب آن از متخصص کمک بگیرید زیرا ممکن است سر از هزینه‌های بالا درآورید.

ایسیو 206 (ecu) j35
ایسیو ۲۰۶ (ECU) J35 خام و نیاز به راه اندازی

ایسیو ۲۰۶ ME7.4.4

این ایسیو که مسئولیت کنترل سوخت و سیستم سوخت رسانی را برعهده دارد، دارای ۳ کانکتور با مجموع ۱۱۲ پایه می‌باشد که بر روی ۲۰۶ تیپ ۵ موتورهای TU5 مدل‌های NFU ،JP4 ،N6A نصب می‌شود.

ایسیو ۲۰۶ me7.4.4
ایسیو ۲۰۶ ME7.4.4 دارای ۳ کانکتور

برای مشاهده و خرید ایسیو (ECU) پژو ۲۰۶ از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو (ECU) پژو ۲۰۶

ایسیو پژو ۲۰۶ ME7.4.5

نصب شده بر روی ۲۰۶ تیپ ۵ با دریچه گاز برقی فلزی و پلاستیکی و برند بوش (Bosch) است که کنترل سوخت و سیستم سوخت رسانی را در این خودرو بر عهده دارد.

ایسیو پژو ۲۰۶ me7.4.5
ایسیو پژو ۲۰۶ ME7.4.5 با دریچه فلزی پلاستیکی و برند بوش

ایسیو ۲۰۶ غرب استیل (MAW)

“ایسیو (ECU) غرب استیل یا MAW” توسط شرکت غرب استیل تامین شده است که با نام اختصاری MAW بر لیبل ایسیو و همچنین در منوهای دستگاه عیب‌‌یابی آورده شده و دارای ۲ کانکتور ۶۴ پایه مشکی و خاکستری می‌باشد.

یونیت ایموبلایزر و آنتن آن با هم تجمیع شده و بصورت یکپارچه می‌باشند. تگ استفاده شده در این مدل ECU از نوع ۷۹۳۶ است که از این حیث با تگ‌های استفاده شده در سایر خودروهای اکوماکس کروز نیز مشابه است.

در صورت تعویض ECU و یا ICU (مجموعه یکپارچه آنتن و یونیت ایموبلایزر) حتما باید تگ کلیدها نیز تعویض گردند.

ایسیو ۲۰۶ غرب استیل یا maw
ایسیو ۲۰۶ غرب استیل یا MAW دارای دو پایه
ایسیو ۲۰۶ غرب استیل یا maw
ایسیو ۲۰۶ غرب استیل یا MAW دارای ۶۴ پایه خاکستری و مشکی

ایسیو پژو ۲۰۶ برند زیمنس(Siemens)

در کل ایسیوهای زیمنس یا وارداتی هستند و یا تحت لیسانس توسط شرکت مگاموتور و یا کروز (Crouse) تولید می‌شوند.

سیستم ضد سرقت در خودرو با ECU زیمنس بدین صورت می‌باشد که سیستم CIM باتگ سوییچ شماره ۷۹۳۶ که در آن انتقال اطلاعات به دلیل امنیت بیشتر توسط دو رشته سیم بافته شده صورت می‌پذیرد.

این سیستم به صورت CIM1 و CIM2 طراحی شده است. مشخصات کامل این سیستم‌ها بر روی ICU واقع در پشت آمپر و یا در زیر قاب فرمان نصب می‌شود. قابل ذکر است که در CIM1 در صورت تعویض ECU تگ سوییچ نیز باید تعویض گردد ولی در سیستم Rline و CIM2 نیازی به تعویض تگ نمی‌باشد.

ایسیو پژو 206 - برند زیمنس(siemens)
ایسیو پژو ۲۰۶ – برند زیمنس(Siemens) دارای ۲ کناکتور

ایسیو ME17

ایسیو ME17 دارای ۲ کانکتور ۵۶ پایه‌ای مشکی است و با برچسب سبز مشخص می‌شود. طریقه خواندن بوش ME17 از طریق پروگرامر توسط برد تریکور است. خواندن پسورد این ایسیو از طریق OBD جهت جیتگ وسایر موارد اتفاقی ضروری است.

کیلومتر این خودروها در ایپرام اینترال ذخیره شده و با ماشین حساب TNM قابل کم کردن می‌باشد. دانلود این ایسیو بایستی با احتیاط صورت گیرد زیرا باعث پریدن چراغ چک می‌گردد. برای بدون کد کردن این ایسیو از طریق برد تریکور هم بایستی فلش و ایپرام بدون کد گردد.

ایسیو me17
ایسیو ME17 و ۲ کناکتور و ۵۶ پایه

ایسیو ایزی یو ۲۰۶ (Easyu)

این ایسیو به سفارش کروز توسط Continantal تولید می‌شود و مورد استفاده در پژو ۲۰۶ و رانا با موتور TU5 قرار می‌گیرد.

ایسیو 206 easyu
ایسیو ۲۰۶ Easyu تولید شده توسط Continantal

ایسیو ۲۰۶ اسست (SSAT)

این ایسیو دارای دو کانکتور مشکی ۴۰ پایه و ۸۱ پایه است. البته در محصولات ایرانخودرو کانکتور ۴۰ پایه استفاده نمی‌شود اما کانکتور مشکی ۸۱ پایه فعال است و سوکت دسته سیم موتور به آن وصل می‌شود.

ایسیو 206 اسست (ssat)
ایسیو ۲۰۶ اسست (SSAT) دارای ۲ کانکتور ۴۰ و۸۱ پایه

وظیفه ایسیو و کارکرد آن

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که وظیفه ایسیو چیست و نحوه کار کرد آن چگونه است؟ ایسیو چگونگی کارکرد خودرو را از طریق بهینه‌سازی منظم و مداوم آن تنظیم می‌نماید. همچنین قادر است تا مصرف سوخت خودرو را تنظیم نماید.

لازم به ذکر است شرکت ای بی اس لند مانیتور پژو ۲۰۶ و محصول پدال گاز برقی پژو ۲۰۶ را در لیست محصولات خود قرار داده است و شما عزیزان می‌توانید جهت خرید با شماره (مهندس موسیوند) ۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱ تماس بگیرید.

منبع: ای بی اس لند

ای بی اس لند مرکز فروش و معرفی انواع بلوک ای بی اس (ABS) ، ایسیو و کامپیوتر (ECU) ، یونیت ایربگ و کلیه‌ی قطعات الکترونیکی و نودهای الکتریکی خودرو است . گارانتی و کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت موجود در بازار از جمله ویژگی محصولات هستند .
تیم ای بی اس لند با در اختیار داشتن گروه پشتیبانی و متخصصین خبره در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خودرو توانسته است به تمام نقاط کشور سرویس ارئه دهد .

شبکه‌های اجتماعی

آدرس : همدان ، میدان امام حسین (سیلو) ، کوچه قدر ۱۲ ، کوچه قیام

تلفن تماس :

۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱

تماس جهت مشاوره و خرید