ایسیو ECU j34 پژو 206

ایسیو جی ۳۴ (j34) پژو ۲۰۶

ایسیو جی ۳۴ (j34) پژو ۲۰۶ یکی از ایسیوهای پر کاربرد در ۲۰ سال اخیر در خودرو پژو ۲۰۶ بوده است. با توجه به اینکه خودرو ۲۰۶  از سال ۱۳۸۰ تاکنون تولید مستمر داشته، تنوع زیادی در  قطعه کامپیوتر را تجربه کرده است. در تیپ ۲ این خودرو از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱ ایسیو از برند والئو به نام جی ۳۴ به کار رفته است.

محل قرارگیری ecu جی ۳۴ پژو ۲۰۶ تیپ ۲

موتور خودرو در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۶ به بالا، سمت چپ کاپوت قرار دارد و کامپیوتری درون آن تعبیه می‎‌شود که به وسیله یک دسته سیم (که از سه تکه تشکیل شده است) به کامپیوتر متصل می‌شود و وظیفه دریافت و پردازش اطلاعات دریافتی از سنسورهای خودرو را بر عهده دارد.

تعریف پدال گاز در ایسیو j34:

  • سوئیچ را باز کرده و ۲۰ ثانیه مکث کنید.
  • پدال گاز را فشار دهید و مجدد ۲۰ ثانیه مکث کنید.
  • هم زمان با فشار پدال گاز، سوئیچ را ببندید و مجدد ۲۰ ثانیه مکث کنید.
  • بعد از ۲۰ ثانیه مکث کردن بدون فشردن پدال گاز ماشین را استارت بزنید.

نحوه‌ی تعریف کلید در ایسیو j34

در خودروهای ۲۰۶ از دو مدل ایسیو از نوع بوش و J34 استفاده می‌شود. روش تعریف کلید در هر دو نوع ایسیو یکسان است. تعریف ریموت در دو مدل به صورت دستی

انجام می‌شود و با شماره تگ ۷۹۳۶ است. با تعریف کلید، تمام کلیدهای قبلی که در این ecu تعریف می‌شود از کار می‌افتند. البته نمونه‌های دیگری انواع ایسیو پژو ۲۰۶ وجود دارد که در مقاله ” معرفی و قیمت ایسیو (ecu) پژو ۲۰۶ ” ذکر شده است.

 

ایسیو j34 پژو 206
ایسیو جی ۳۴ و محل اتصال دسته سیم به آن

برای مشاهده و خرید انواع ایسیو (ecu) از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو (ECU)

مزایای ایسیو جی ۳۴ (j34) پژو ۲۰۶

ایسیو j34 پژو ۲۰۶ برند والئو جایگزین ایسیو سری قدیمی و جدید مدل S2000 در خودرو پژو ۲۰۶ است. در دامپ ریمپ شده یک تک سنسور اکسیژن برای پژو ۲۰۶ معرفی می‌شود. در این دامپ قابلیت‌های زیر اصلاح و بهینه‌سازی شده‌اند:

  • قابلیت آوانس جرقه خودرو
  • میزان پاشش انژکتورها
  • سنسور اکسیژن خودرو

معایب ایسیو جی ۳۴

یکی از معایب بزرگ این قطعه بالا بودن نرخ سرقت است که علت آن در ارزش بالای این قطعه است و همچنین امکان تولید این قطعه در داخل کشور وجود ندارد و جزء کالاهای وارداتی محسوب می‌شود.

با بالا رفتن نرخ دلار و تورمی که وجود دارد، باعث می‌شود نرخ سرقت این ایسیو بالا برود. طبق بررسی‌ها، علت  خرید ۶۰ تا ۷۰ درصد مشتریان سرقت قطعه است و فقط ۳۰ الی ۴۰ درصد به علت خرابی ایسیو از نظر فنی مجبور به خرید مجدد هستند.

برندهای چینی این قطعه علاوه بر اینکه در بازار ایران سابقه خوبی ندارند، با کیفیت پایین حداکثر یک سال کارکرد مفید دارند و مالک خودرو مجبور به تعویض قطعه می‌شود. در مورد خطاهای فنی ایسیو j34 پژو ۲۰۶ می‌توان به گاز نخوردن خودرو در اثر خطای دریچه گاز که به کمک ریمپ و تغییر در جدول نرم‌افزاری ایسیو رفع می‌شود، یکسره شدن فن خنک کننده موتور، خطای تغذیه سنسورها اشاره کرد.

البته تمام خطاهای ذکر شده به کمک تعمیرکار متخصص رفع می‌شود، جز مواردی مثل تخریب برد ایسیو یا نوسان برق شدید که ولتاژ بالای دینام ایسیو را دچار سوختگی کرده باشد، در این نوع خرابی‌ها دیگر قابلیت تعمیر وجود ندارد و باید جایگزین شود.

ایسیو جی ۳۴ پژو ۶۲۰ را از کجا بخرم؟

قیمت نو و آکبند این محصول در بازار بیش از ۶ میلیون تومان گزارش شده است. در حالیکه قیمت واقعی آن کمتر است. علت گرانی هم نبود قطعه اصلی در بازار که قیمت کاذب ایجاد کرده است.

استوک اصلی این قطعه در شرکت‌های اوراق ماشین و مزایده‌های قطعات یدکی خودرو پیدا می‌شود که این یکی از روش‌های تامین این قطعه در بازار ایران است. مزایدات ایران خودرو و نمایندگی‌های آن، شرکت‌های اسقاط ماشین، مزایده‌های نیروی انتظامی از کالاهای کشف شده قاچاق و دزدی راه های تامین استوک این قطعه در بازار است.

قیمت ایسیو j34 206

برای مشاهده و خرید  ایسیو (ecu) پژو ۲۰۶ از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو (ECU) پژو ۲۰۶

توصیه‌های ایمنی به دارندگان خودرو ۲۰۶:

  • قراردادن ماشین در فضای امن و پارکینگ برای جلوگیری از سرقت
  • تجهیز خودرو به دزدگیر و سیستم ضد سرقت
  • از قفل کاپوت استفاده نمایید.
  • استفاده از قفل ایسیو برای کاهش سرقت قطعه
  • استفاده از قفل پدال خودرو تا ایمنی خودرو بالا برود.
  • برای پیشگیری از خرابی سیستم برق خودرو، از رسیدن آب به موتور و قطعات برقی آن جلوگیری کنید.
  • خودداری از شستشوی موتور خودرو
  • برای تعمیرات سیستم برق ماشین و ایسیو به افراد متخصص که تجربه کافی در این زمینه دارند، مراجعه کنید تا از خسارات احتمالی بکاهید.

با توجه به قیمت روزانه دلار و نوساناتی که در بازار ارز و دلار وجود دارد، قیمت ایسیو، بلوک ای بی اس، یونیت ایربگ و سایر قسمت‌های الکترونیکی و مگاترونیکی خودرو ثابت نیست.

شما می‌توانید با کارشناس فروش مهندس موسیوند (۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱) تماس گرفته، از قیمت به روز قطعات مطلع شده و مشاوره رایگان دریافت کنید.

منبع: ای بی اس لند

ای بی اس لند مرکز فروش و معرفی انواع بلوک ای بی اس (ABS) ، ایسیو و کامپیوتر (ECU) ، یونیت ایربگ و کلیه‌ی قطعات الکترونیکی و نودهای الکتریکی خودرو است . گارانتی و کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت موجود در بازار از جمله ویژگی محصولات هستند .
تیم ای بی اس لند با در اختیار داشتن گروه پشتیبانی و متخصصین خبره در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خودرو توانسته است به تمام نقاط کشور سرویس ارئه دهد .

شبکه‌های اجتماعی

آدرس : همدان ، میدان امام حسین (سیلو) ، کوچه قدر ۱۲ ، کوچه قیام

تلفن تماس :

۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱

تماس جهت مشاوره و خرید