ای بی اس L90 یا تندر 90

ترمز ای بی اس (ABS) ال ۹۰

هنگام ترمز شدید، کم کردن مسافت توقف و کنترل پایداری و فرمان پذیری خودرو دو هدف اصلی است. بنابر ماهیت مسیر (شرایط آب و هوایی و میزان عکس العمل شما) خطرات مرتبط با از دست دادن پایداری بر روی مسیر وجود دارد. برای گریز از این گونه خطرات سیستم ترمز ای بی اس (ABS) ال ۹۰ یا تندر ۹۰، برروی این خودرو تعبیه شد.

،نکته‌ی مهم در ایمنی این است که اجزای سیستم ترمزگیری حتی در ترمز گرفتن خیلی شدید باعث قفل شدن چرخ‌ها نشود، تا امکان هدایت خودرو و کنترل مسیر حرکت وجود داشته باشد.

در چنین شرایطی باید بتوان از فرمان برای انجام حرکت‌هایی برای رد کردن موانع در زمان ترمزگیری کاملا عملی باشد. به علاوه این سیستم امکان کم کردن مسافت توقف خصوصا هنگام پایداری روی مسیر با مشکل همراه است (زمین خیس، جاده‌های برفی، آسفالت خراب).

اگر چه سیستم ای بی اس (ABS) امکان بهینه‌ی ترمز کردن را فراهم می‌سازد اما به هیچ عنوان امکان بالا بردن خصوصیات فیزیکی مرتبط با اصطکاک لاستیک و جاده را ندارد.

قوانین معمول می‌بایست مانند همیشه الزاما رعایت شوند (فاصله مجاز بین خودروها و…) در واقع این واقعیت که شما از ایمنی بیشتر برخوردار هستید نباید شما را به انجام کارهای خطرناک ترغیب نماید.

برای آشنایی بیشتر با بلوک ای بی اس توصیه می‌شود مقالات “ترمز ای بی اس (ABS) چیست ؟” و “متعلقات و اجزای تشکیل دهنده بلوک ای بی اس (ABS) ” را مطالعه نمائید. در همین جهت شما می‌توانید با شماره تماسی که در انتهای مقاله نیز درج شده است تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مشخصات و خرید ترمز ای بی اس (ABS) ال۹۰

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را به طور مختصر با برخی سوالات رایج در رابطه با خودرو تندر ۹۰ (ال ۹۰) و سیستم ترمز ای بی اس (ABS) و بلوک ABS آن آشنا کنیم:

مشخصات ال 90 (تندر 90)
خودروی ال ۹۰ و ساختار آیرودینامیکی آن

برای مشاهده و خرید انواع بلوک ای بی اس (ABS) از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ای بی اس ABS

چگونه طول عمر ترمز ال ۹۰ (تندر ۹۰) را افزایش دهیم؟

کارهای زیادی می توان کرد که به افزایش عمر خودروی خود یا حتی ال ۹۰ (تندر ۹۰) کمک کرد که به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • به طور مرتب روغن موتور را عوض کنید.
  • سطح تمامی سیالات درون خودرو خود را تمیز و در سطح بالای خود نگه دارید.
  • از نشانه های اولیه مشکل آگاه باشید.
  • نرم رانندگی کنید.
  • خودروی خود را در یک تعمیرگاه مطمئن سرویس کنید.
  •  به سیستم برق خودرو توجه کنید.
  • برای جلوگیری از زنگ زدیگی یا پوسیدگی از تمیزی آن غافل نشوید.

چگونگی آب بندی خودرو تندر ۹۰ (ال ۹۰)

طبق توصیه‌ های کارشناسان شرکت ایران خودرو برای آب بندی استاندارد این خوردو تا ۱۰۰۰ کیلومتر اول حداکثر باید با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و دور موتور حداکثر ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دور در دقیقه است، حرکت کند .

 

قسمت های مختلف استارت درخودرو تندر ۹۰:

قسمت های مختلف استارت درخودرو تندر 90
استارت خودروی ال ۹۰
  • موقعیت ST (قفل شدن فرمان): برای قفل کردن فرمان سویئچ را بیرون بیاورید و فرمان را بچرخانید. همچنین برای باز کردن این قفل باید سوئیچ و غربیلک فرمان را همزمان باهم بچرخانید.
  • موقعیت A (تجهیزات جانبی): منظور از تجهیزات جانبی خودرو تندر ۹۰ به عنوان مثال رادیو، بالا و پایین کردن شیشه ها و… است که در این حالت فعال هستند.
  • موقعیت M (کارکرد): در این حالت موتور روشن و آماده‌ی کار است.
  • موقعیت D (استارت): در این حالت اگر موتور روشن نشد قبل از استارت مجدد سوئیچ را به عقب برگردانید به محض روشن شدن موتور آن را رها کنید.

هشدار: به هیچ عنوان قبل از توقف کامل خودرو سوئیچ را نبندید. زیرا خاموش شدن موتور سبب از کارافتادن سیستم‌های کمکی ازجمله (سیستم ترمز، فرمان و…) و همچنین تجهیزات ایمنی از قبیل کیسه‌ی هوا می‌شود.

نحوه‌ی چک کردن گازهای آلاینده‌ی خودرو تندر ۹۰

سیستم کنترل گازهای خروجی اگزوز امکان تشخیض بروز ایراد در عملکرد تجهیزات ضد آلایندگی خودرو را می‌دهد. این عیوب می‌توانند به خروج گازهای سمی مضر و یا تخریب مکانیکی منجر شود.

چراغ چک در خودرو ال90این نمایشگر در صفحه‌ی کیلومتر نشانگر خرابی احتمالی سیستم را نشان می‌دهد. با باز شدن سوئیچ روشن و بعد از چند ثانیه (حدودا سه ثانیه) خاموش خواهد شد.

 

در صورت چشمک زدن این چراغ دور موتور را تازمان خاموش شدن این چراغ کاهش دهید و هرچه سریع‌ تر به نمایندگی مجاز این خودرو مراجعه کنید. حال اگر بعد از مدت

زمان گفته شده در بالا، این چراغ خاموش نشد به یکی از نمایندگی‌های معتبر خوردو تندر ۹۰ مراجعه کنید.

تعمیر سیستم ای بی اس ABS تندر ۹۰

ترمز ای بی اس ال90
در صورتی که پدال ترمز خودرو در پائین‌ترین سطح عمل کند، نیازمند تعمیر است.

در هر بار فعال شدن این سیستم، لغزشی کم و بیش برروی پدال ترمز احساس می‌شود. این نشانه‌های حسی شما را از کم شدن و به مرز قابل قبول رسیدن پاییداری چرخ‌ها بر سطح جاده آگاه می‌کند و به شما نشان می‌دهد که بهتر است رانندگی خود را با سطح جاده تطبیق دهید.

عملکرد  سیستم ترمز ای بی اس مستقل از فشار وارده بر پدال ترمز عمل می‌نماید. بدین ترتیب در وضعیت بحرانی توصیه می‌شود که روی پدال ترمز یک فشار قوی و مداوم وارد کنید. هیچ لزومی ندارد که فشارهای پی در پی وارد کنید (پر کردن پمپ ترمز). البته در برخی اوقات این  نشانه‌های خرابی از خود سیستم است و یا حتی از بلوک ای بی اس ABS ناشی می‌شود.

ما در این مطلب قصد داشتیم شما را با نحوه‌ ی عملکرد سیستم ترمز ای بی اس ال۹۰ آشنا کنیم و مختصر توضیحی در رابطه با مشکلات به وجود آمده در هنگام استفاده از این وسیله‌ی نقلیه برای شما ارائه دهیم.

برای مشاهده و خرید بلوک ای بی اس ال ۹۰ از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ای بی اس ال(ABS) 90

شما عزیزان می‌توانید با شماره ۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱ (مهندس موسیوند) تماس گرفته و مشاوره‌ رایگان دریافت کنید و خریدی مطمئن داشته باشید. لازم به ذکر است در صورتی که بلوک ای بی اس خودرویتان قابلیت تعمیر داشته باشد، متخصصین ای بی اس لند می‌توانند این قطعه را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت برایتان تعمیر کنند.

منبع: ای بی اس لند

ای بی اس لند مرکز فروش و معرفی انواع بلوک ای بی اس (ABS) ، ایسیو و کامپیوتر (ECU) ، یونیت ایربگ و کلیه‌ی قطعات الکترونیکی و نودهای الکتریکی خودرو است . گارانتی و کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت موجود در بازار از جمله ویژگی محصولات هستند .
تیم ای بی اس لند با در اختیار داشتن گروه پشتیبانی و متخصصین خبره در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خودرو توانسته است به تمام نقاط کشور سرویس ارئه دهد .

شبکه‌های اجتماعی

آدرس : همدان ، میدان امام حسین (سیلو) ، کوچه قدر ۱۲ ، کوچه قیام

تلفن تماس :

۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱

تماس جهت مشاوره و خرید