بلوک ای بی اس از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که ما در این مقاله قصد داریم متعلقات و اجزای تشکیل دهنده بلوک ای بی اس (abs) را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. چنانچه برایتان نامفهوم بود یا سوالی داشتید، می‌توانید با شماره تماس درج شده در انتهای مقاله تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

قطعات و متعلقات اصلی بلوک ABS

بلوک ای بی اس دارای قطعات متفاوتی می‌باشد که به اصلی ترین آن‌ها (سنسور سرعت، پمپ، سوپاپ یا دریچه، یونیت الکترونیکی) می‌پردازیم:

بلوک ای بی اس(ABS)
بلوک ای بی اس(ABS) و اجزای مختلف آن
  • سنسور سرعت: بسیاری از وسایل نقلیه به سنسور سرعت ترمز ABS مجهز شده‌اند. وظیفه این قطعه کنترل سرعت چرخ‌ها می باشد که روی هر کدام از چرخ‌ها نصب می‌شود. قطعه Halleffect یا به اصطلاح رلوکتانس به یک حلقه دندانه دار که به چرخ‌ها چسبانده شده‌اند متصل می‌شود. این دندانه‌ها از کنار سنسور عبور می‌کنند که شکل موجی ایجاد می‌شود. این عملیات برای کنترل کننده ABS قابل تشخیص می‌باشد. در صورت از کار افتادن یک یا چند سنسور ABS سیستم کنترل ضد قفل به صورت پیش فرض از کار می‌افتد که در این مواقع سیستم عیب‌یابی به مکانیک نشان می‌دهد که کدام یکی از از این سنسورها از کار افتاده است.
  • سوپاپ یا دریچه: ابتدا به اولین قسمت از متعلقات این سیستم یعنی سوپاپ سیستم  ABS می‌پردازیم. بر روی هر کدام از خطوط ارتباطی موجود در ترمز ABS سوپاپی وجود دارد و در اغلب سیستم‌‌های ABS دارای سه وضعیت زیر است:
  • موقعیت اول: سوپاپ باز است، با فشار از سیلندر بزرگ تخلیه می‌شود تا عملیات ترمزگیری انجام شود (open).
  • موقعیت دوم: سوپاپ لوله ارتباطی را می‌بندد، ترمز را از سیلندر بزرگ جدا می‌کند. این کار از فشار دادن بیش از حد پدال توسط راننده جلوگیری می‌کند (Block).
  • موقعیت سوم: سوپاپ فشار روی سیستم  ABS ترمز را آزاد می‌کند (release).
  • پمپ: یکی دیگر از متعلقات، پمپ سیستم ABS است که به خاطر این که سوپاپ توانایی آزاد کردن فشار از روی ترمز را دارد، یک سری راه‌‌ها برای برگرداندن آن فشار وجود دارد. زمانی که سوپاپ فشار موجود در لوله ارتباطی را کاهش می‌دهد، وظیفه اصلی پمپ این است که این فشار را جبران کند (برگرداند).
  • یونیت: در حقیقت رایانه موجود در خودرو یونیت آن است. وظیفه یونیت هماهنگ کردن سنسورهای سرعت و سوپاپ‌‌ها،کنترل تعدیل فشار روغن ترمز طبق اطلاعات رسیده به وسیله چهار سنسور چرخ‌ها و کمک به عیب‌یابی به وسیله خواندن حافظه ECU می‌باشد.

قیمت بلوک و یونیت ترمز ای بی اس

با توجه به نرخ روزانه دلار و نوسانات بازار، بلوک و یونیت ای بی اس نیز قیمت ثابتی ندارند. به منظور اطلاع دقیق از قیمت این قطعه، شما می‌توانید با استفاده از شماره درج شده در مقاله و نیز دکمه‌های تعبیه شده اقدام نمائید.

برای مشاهده و خرید انواع بلوک ای بی اس از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ای بی اس (abs)

برای اطلاعات بیشتر در مورد بلوک ای بی اس (ABS) می توانید مقاله “ترمز ای بی اس چیست و نحوه عملکرد آن” را مطالعه کنید. اکنون نوبت به بررسی قطعات و اجزای تشکیل دهنده‌ی بلوک ABS است. با ما همراه باشید.

شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاعات دقیق تر و دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱ (مهندس موسیوند) تماس بگیرید. لازم به ذکر است تعمیر انواع بلوک ای بی اس نیز پذیرفته می‌شود.

منبع: ای بی اس لند

ای بی اس لند مرکز فروش و معرفی انواع بلوک ای بی اس (ABS) ، ایسیو و کامپیوتر (ECU) ، یونیت ایربگ و کلیه‌ی قطعات الکترونیکی و نودهای الکتریکی خودرو است . گارانتی و کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت موجود در بازار از جمله ویژگی محصولات هستند .
تیم ای بی اس لند با در اختیار داشتن گروه پشتیبانی و متخصصین خبره در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خودرو توانسته است به تمام نقاط کشور سرویس ارئه دهد .

شبکه‌های اجتماعی

آدرس : همدان ، میدان امام حسین (سیلو) ، کوچه قدر ۱۲ ، کوچه قیام

تلفن تماس :

۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱

تماس جهت مشاوره و خرید