اجزای بلوک ای بی اس ماندو پراید

دلایل، علائم و نشانه‌های خرابی بلوک ای بی اس (ABS)

علایم و نشانه‌های خرابی بلوک ABS را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد که در ادامه به صورت مفصل به بحث و گفتگو در مورد هر یک می‌پردازیم.

تا پایان مقاله با ما همراه باشید. چنانچه نیاز به دریافت مشاوره داشتید و یا موضوعی را درک نکردید، می‌توانید با شماره تماسی که در انتهای مقاله درج شده است تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مشکلات رایج در خرابی ترمز ABS

ماژول کنترل سیستم ترمز ABS خودروها طوری طراحی می‌شود که در صورت وجود نقص در سیستم، راننده را با چراغ اخطار مطلع کند. به ندرت خود ماژول یا ترمز ABS دچار نقص می شود و اغلب مشکل از یک یا چند سنسور یا سیم‌کشی به سنسورها است.

لازم به ذکر است بدانید شایع‌ ترین مشکلات ABS زمانی رخ می‌دهد که حسگرها با زباله یا براده‌های فلزی آلوده شوند. هنگامی که سیم‌کشی سنسور آسیب ببیند و در نتیجه تداوم متناوب یا بدون تداوم ایجاد شود، نقص‌‌ها نیز نمایان می‌شوند.

در محیط‌‌هایی با فراسایش بالا یا بی توجهی جدی به سیستم ترمز، مایع ترمز ممکن است آلوده شود و واحد کنترل هیدرولیک کار نکند. اگر در ترمز ABS نقصی دارید، ابتدا تمام سیم‌کشی‌ها و سنسورهای ترمز را بررسی کنید.

هنگام بررسی سنسورهای ترمز، به دنبال براده‌های فلزی و سایر زباله‌‌هایی باشید که می‌توانند باعث بازخورد نادرست به کنترل‌ کننده ترمز الکترونیکی ABS شوند. بازخورد نادرست باعث می‌شود ABS در زمانی که نباید فعال شود یا در زمانی که باید، به درستی کار نکند.

ممکن است شما ابزار اسکن ترمز ABS در اختیار نداشته باشید اما هر تعمیرگاه معتبری یک ابزار اسکن ABS را در اختیار دارد. از آن‌ها بخواهید که ای بی اس را اسکن و خطایابی کنند.

پس از اینکه ابزار اسکن کد خطا را تولید کرد، می‌توانید به عیب‌یابی سیستم ترمز ABS خود ادامه دهید. هر مشکلی که باشد، پس از ایجاد عیب، تعمیر بسیار آسان‌تر می‌شود.

برای مشاهده و خرید انواع بلوک ای بی اس از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ای بی اس(ABS)

خراب شدن سنسورهای ترمز ABS

در صورتی که یونیت ABS ترمز از سنسور هر چرخ اطلاعات نامربوط و خارج از تلورانس دریافت کند، خطای مربوط به آن سنسور را ثبت می‌کن . عملکرد نادرست سنسور سرعت چرخ می‌تواند به دلایل زیر باشد:

  • تجمع گرد لنت روی سنسور یا چرخ دنده، شکستن رینگ یا پریدن یکی از دنده‌های آن، نیم سوز شدن سنسور یا سوختن کامل آن
  • قطع ارتباط سیستم یا ایجاد اتصال بدنه در مسیر سنسور

لازم به ذکر است که می‌توان از طریق دستگاه عیب‌ یاب تعداد دنده‌ های چرخ دنده را شمارش و مقاومت داخلی سنسور را رصد کرده و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کرد.

خراب شدن بلوک هیدرولیک ای بی اس

خرابی بلوک هیدرولیک جدی‌‌ترین مشکلی است که می‌تواند برای سیستم رخ دهد. در این حالت ممکن است خودرو در ترمزهای شدید خط ترمز طولانی و حتی به یک سمت ایجاد کند.

خرابی بلوک هیدرولیک ممکن است شامل خرابی سلولوئید سوپاپ‌ها، نیم سوز شدن یا سوختن پمپ اصلی یا وجود کثیفی در کل سیستم باشد. اجزای بلوک هیدرولیک قابل تفکیک و تعمیر است اما مراحل آن باید توسط متخصص صورت بگیرد.

خرابی‌های الکتریکی در ای بی اس

اتصال بدنه شدن هریک از سنسورها، خرابی مدارات داخلی یونیت و سوختن فیوز، خرابی سوکت‌ها یا وجود نوسان در منبع تغذیه اصلی یونیت و پمپ از اصلی‌ترین احتمالات خرابی برقی هستند.

اکثر یونیت‌های ABS جهت تشخیص آغاز فرایند ترمزگیری نیاز به دریافت برق مثبت از سوئیچ پدال ترمز دارند و خرابی این سوئیچ باعث اختلال در عملکرد ABS می‌شود.

از آنجایی که سوئیچ پدال ترمز  مسئول روشن کردن چراغ‌ های ترمز نیز هست، خرابی آن به سادگی قابل تشخیص است. پیشنهاد مقاله “معرفی ترمز ای بی اس و اجزای آن“مطالعه شود.

در صورتی که هر سنسور بسوزد یا اتصال بدنه در مسیر آن رخ دهد، خطای آن ثبت و چراغ هشدار روشن می‌شود. خرابی پمپ اصلی یا هر یک از سوپاپ‌ها نیز قابل رصد است. حتی نوسان جریان برق تغذیه نیز به صورت خطا ثبت می‌شود و امکان مشاهده ولتاژ دریافتی سیستم هم وجود دارد.

جهت اطمینان از سلامت اجزای سیستم امکان تست تمامی آنها از طریق دستگاه عیب‌یاب فراهم است. توجه داشته باشید که تست و عیب‌یابی بلوک ای بی اس کاری تخصصی است و به صورت سرخود اقدام به این کار نکنید. توصیه می‌شود با شماره تماس درج شده در انتهای مقاله تماس بگیرید.

نشانه‌های خرابی پمپ ای بی اس (ABS)

نشانه خرابی پمپ ای بی اس بسیاری از اجزای مکانیکی ABS در برابر شکستگی مصون نیستند و در نهایت می‌تواند بدون تعمیر و نگهداری مناسب خراب شوند. این علائم نشان می‌دهد پمپ ترمز ای بی اس دچار مشکل شده است:

  • چراغ ABS داشبورد روشن است.
  • پدال ترمز شما قفل می‌شود.
  • سرعت سنج به درستی کار نمی‌کند.
  • سیستم ترمز ای بی اس به تصمیمات آنی پاسخگو نیست.

نکته: وقتی صحبت از بهبود عملکرد ABS خودرو می‌شود، وضعیت لاستیک‌های شما نیز نقش کلیدی ایفا می‌کند. مواردی مانند تنظیم بودن باد چرخ‌ها، رینگ و لاستیک‌های استاندارد و … از جمله مواردی هستند که برای ترمزگیری استاندارد باید به آن‌ ها توجه نمود.

 اجزای بلوک ای بی اس ماندو پراید
اجزای بلوک ای بی اس برای شناخت خرابی

جهت مشاوره با شماره ۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱ (مهندس موسیوند) تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهرمند شوید. لازم به ذکر است تعمیر انواع بلوک ای بی اس نیز با کمترین قیمت و بهترین کیفیت پذیرفته می‌شود.

ای بی اس لند مرکز فروش و معرفی انواع بلوک ای بی اس (ABS) ، ایسیو و کامپیوتر (ECU) ، یونیت ایربگ و کلیه‌ی قطعات الکترونیکی و نودهای الکتریکی خودرو است . گارانتی و کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت موجود در بازار از جمله ویژگی محصولات هستند .
تیم ای بی اس لند با در اختیار داشتن گروه پشتیبانی و متخصصین خبره در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خودرو توانسته است به تمام نقاط کشور سرویس ارئه دهد .

شبکه‌های اجتماعی

آدرس : همدان ، میدان امام حسین (سیلو) ، کوچه قدر ۱۲ ، کوچه قیام

تلفن تماس :

۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱

تماس جهت مشاوره و خرید