ایسیو بوش me7.4.5

ایسیو پژو ۲۰۶ me7.4.5 – برند بوش

ایسیو me7.4.5 پژو ۲۰۶ برند بوش که کنترل موتور و سیستم سوخت رسانی در خودرو فرانسوی پژو ۲۰۶ تیپ ۴، ۵ و ۶ در دو حالت دنده‌ای یا اتوماتیک برعهده  این ایسیو است. در ۲۰۶های تولیدی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۱ این قطعه به عنوان ECU بکار می‌رود.

ایسیو (ECU)

بعد از تغییر سیستم سوخت رسانی خودروها  از کاربراتور به انژکتور، واحدی به نام ایسیو (ECU) یا واحد کنترل موتور عهده دار کنترل کامل موتور خودرو گردید.

محل قرارگیری ایسیو (ECU) در نزدیکترین نقطه به موتور خودرو، سمت راست و روی گلگیر سمت شاگرد و در کنار سنسورها و المان‌های اطراف موتور است.

ایسیو داخل یک قاب فلزی یا پلاستیکی محافظت می‌شود زیرا تماما از مدارات الکتریکی تشکیل شده است. عملکرد ایسیو بدین صورت است که فرمانی را از راننده دریافت نموده  و متناسب با فرمان دریافتی، سنسورها اطلاعات را از اطراف موتور جمع آوری نموده و به  ایسیو می‌فرستند.

ایسیو کنترل سیستم سوخت‌رسانی و جرقه‌زنی را نیز برعهده دارد. برای آشنایی بیشتر و درک بهتر نحوه‌ی عملکر ایسیو، مقاله “وظیفه ایسیو (ECU) چیست و نحوه کارکرد آن چگونه است؟” را مطالعه نمائید.

ایسیو (ecu)  me7.4.5 پژو ۲۰۶ ساخت بوش

ایسیو بوش me7.4.5 206 از جمله پر مصرف‌ترین و پر طرفدارترین ECUهای خودرو پژو ۲۰۶ می‌باشد. موتور پژو ۲۰۶ که این ایسیو روی آن قابل نصب است مدل TU5 است. روش برقرای ارتباط ایسیو بوش me7.4.5 206 با دستگاه دیاگ پروتکل  (KWP) است.

پروتکل فوق برای تست عملگرها، تعریف کلیدها، گزارش خرابی‌ها در ایسیو بوش me7.4.5 206 به کار می‌رود و به کمک اطلاعاتی که از سنسورهای مختلف اطراف موتور دریافت نموده و موجبات تحریک انژکتورها، کویل‌ها، رله‌های مختلفی مانند فن‌ها و پمپ بنزین  را فراهم می‌کند.

ایسیو 206 برند بوش
ایسیو ۲۰۶ برند بوش مدل me7.4.5

سنسورهای ایسیو ۲۰۶ برند بوش me7.4.5:

  • سنسور مپ (سنسور فشار هوا و دمای هوا)
  • سنسور دمای مایع خنک کننده موتور (سنسوری که اطلاعات دمایی برای ایسیو ارسال می‌کند).
  •  موقعیت پدال گاز (اطلاعات میزان فشردگی پدال گاز را به صورت سیگنال الکتریکی به ایسیو ارسال می‌کند).
  •  پتانسیومتر دریچه‌ی گاز (این سنسور اطلاعات تغییرات پولکی دریچه گاز خودرو را برای ایسیو  ارسال می‌کند).
  • دور موتور (سنسور مهمی در خودرو که روی چرخ دنده فلایویل نصب می‌شود).
  • سنسور اکسیژن (مدل‌های پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ پژو ۲۰۷ دو سنسور اکسیژن دارند که به سنسور اکسیژن پایینی و بالایی معروف می‌باشند).

 

نقشه برقی ecu me7.4.5
نقشه مدار و ساختار ایسیو می۷٫۴٫۵

برای مشاهده و خرید انواع ایسیو (ecu)  از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو (ECU)

سخت افزار ایسیو بوش me7.4.5 206

پردازنده آن از یک چیپ مدل ST10f275 و ۱۶ بیتی طراحی شده است. حافظه داخلی آن ۷۶۸ کیلوبایتی و با روش نصب سطحی قرار می‌گیرد و ۱۴۴ پایه اصلی دارد.

در این قطعه IC30606 که وظایف مختلفی نظیر دریافت اطلاعات سنسورها، ارتباط با دستگاه عیب‌یاب (دیاگ)، رگولاتور ولتاژ، استارت رله اصلی دستگاه را عهده‌دار است استفاده می‌شود.

قطعه دیگری که در  ایسیو بوش me7.4.5 206 وظایف مختلفی را از جمله استارت رله قدرت، استارت انژکتورها، استارت گرم کن سنسور اکسیژن خودرو، کنترل کردن دور تند و کند را برعهده دارد، مولتی آی سی مدل TLE7209 است.

ecu 206 فرانسوی اتومات
ایسیو ۲۰۶ فرانسوی برند زیمنس

قطعه‌های مختلفی  روی ایسیو بوش me7.4.5 206 نصب می‌شوند مانند آی سی‌های مختلفی که کاربردهای گوناگونی در خودرو دارند.

از آی سی‌های قابل نصب می‌توان به مولتی، دریچه گاز، رگولاتور، حافظه EPROM، آی سی ارتباط با دستگاه عیب‌یاب یا دیاگ، میکروکنترلر یا پردازنده مرکزی، آی سی حافظه، آی سی‌های ارتباط با سایر بخش‌های الکتریکی خودرو اشاره کرد.

این ایسیو نیز مانند هر قطعه خودرو دارای معایب ومزایایی می‌باشد. از جمله مزایای این قطعه می‌توان به سریع بودن پردازنده آن نسبت به سایر ایسیوی مدل‌های دیگر در بازار اشاره کرد.

مورد دیگر که به این ایسیو برتری می‌بخشد، طراحی سخت افزاری بهتر نسبت به سایر ایسیوها می‌باشد. نوع بسته‌بندی این ایسیو نسبت به مدل‌های قبلی بهتر شده و امکان نشت آب به درون آن کاهش یافته است.

اما از معایب این قطعه می‌توان به قیمت بالای آن اشاره کرد که علت هم در مشکل واردات آن به کشور است. یکی دیگر از معایب آن تعمیر سخت افزاری مشکل این قطعه در اثر خرابی است که نیاز به تخصص خاصی دارد.

ویژگی‌های ایسیو بوش me7.4.5 206:

  • سه فیش دارد.
  • رنگ‌های موجود از کانکتورهای ECU مشکی، طوسی و قهوه‌ای هستند.
  •  ۳۲ پایه مشکی که به نام M1 شناخته می‌شود.
  •  ۴۸ پایه قهوه‌ای که به نام CP  شناخته می‌شود.
  •  ۳۲ پایه طوسی که به نام M2 شناخته می‌شود.
  • به وسیله اغلب تسترهای ایسیو موجود می‌توان این ایسیو را ارزیابی و تست کرد.
  • توسط اشخاص زیادی بصورت رایگان و غیر رایگان برنامه‌های ریمپ شده برای این ECU عرضه می‌شود.
  • TNM به عنوان یکی از پروگرامرهای معروف برنامه‌های ریمپ شده مخصوص ایسیو بوش ۴٫۵ ۲۰۶ را همراه پروگرامر عرضه نموده است.
  • محصولی است که به راحتی در دسترس همگانی قرار دارد و یافت می‌شود.
  • روی خودروهای پژو ۲۰۶ که موتور TU5 دارند، انواع ایسیو برند بوش نصب می‌شود.
  • مدل پایین تر ایسیو بوش ۴٫۵ ۲۰۶ ایسیو ME 7.4.4 می‌باشد.

برای مشاهده و خرید ایسیو پژو ۲۰۶  از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو (ECU) پژو ۲۰۶

عملکرد ایسیو me7.4.5 برند بوش

اولین کار این قطعه کنترل میزان نیروها در خودرو است. تنطیم ولتاژهای مختلف و استارت آن‌ها توسط ایسیو کنترل می‌شود. ایسیو کنترل کاملی برای خاموش کردن خود حتی بدون خاموش کردن سوئیچ احتراق دارد.

بعد از تامین ولتاژ مناسب توسط ایسیو ریز پردازنده قادر است اطلاعات سنسورهای خودرو را جمع آوری کرده  و آن را به اطلاعات قابل استفاده تبدیل نماید. این اطلاعات از طریق ریزپردازنده و شبکه کامپیوتری داخل خودرو به سایر بخش‌های الکتریکی ارسال می‌شود.

خروجی‌های ایسیو توسط ریز پردازنده کنترل می‌شود که در واقع مانند کامپیوتر ثانویه عمل کرده و بر عملکرد کامپیوتر اصلی نظارت می‌کند. این ریز پردازنده کنترلی اگر عملکرد ایسیو را مطلوب ارزیابی نکند، این قابلیت را دارد که کل سیستم را ریست یا حتی خاموش کند.

 قیمت ایسیو می۷٫۴٫۵ برند بوش

همان طور که می‌دانید قیمت محصولات در بازار قطعات الکتریکی خودرو نوسان بسیاری دارد. شما می‌توانید برای  کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت به روز و خرید این محصول با کارشناس فروش مهندس موسیوند به شماره (۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱) تماس گرفته و از مشاوره رایگان نیز بهرمند شوید.

منبع: ای بی اس لند

ای بی اس لند مرکز فروش و معرفی انواع بلوک ای بی اس (ABS) ، ایسیو و کامپیوتر (ECU) ، یونیت ایربگ و کلیه‌ی قطعات الکترونیکی و نودهای الکتریکی خودرو است . گارانتی و کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت موجود در بازار از جمله ویژگی محصولات هستند .
تیم ای بی اس لند با در اختیار داشتن گروه پشتیبانی و متخصصین خبره در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خودرو توانسته است به تمام نقاط کشور سرویس ارئه دهد .

شبکه‌های اجتماعی

آدرس : همدان ، میدان امام حسین (سیلو) ، کوچه قدر ۱۲ ، کوچه قیام

تلفن تماس :

۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱

تماس جهت مشاوره و خرید