کامپیوتر پراید برند بوش

کامپیوتر (ECU) پراید دست دوم

کامپیوتر پراید (ECU) را می‌توان یکی از تخصصی‌ترین قطعه‌های این خودرو دانست که معمولا داخل کابین اتومبیل، سمت چپ داشبورد و زیر قاب فرمان قرار دارد.

اما چالشی که ممکن است با آن روبرو شوید آن است که آیا می‌توان این قطعه را هم به صورت استوک یا دست دوم خرید؟ در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم.

کامپیوتر پراید را نو بخریم یا دست دوم؟

انتخاب ایسیو پراید بستگی به شما دارد، اما اگر بخواهیم به ویژگی‌های این قطعه به صورت دست دوم اشاره کنیم طبیعتا می‌توان به قیمت پایین آن پی برد.

هر چند قیمت کامپیوتر استوک (دست دوم) نیز با توجه به کارکرد آن، متغیر است یعنی هرچه کارکرد ایسیو مد نظر شما کمتر باشد، قیمت آن بیشتر می‌شود و هرچه کارکرد این قطعه بیشتر باشد، قیمت آن  کمتر است. معمولا به دلیل قیمت‌های بالای این محصول افراد به خرید ایسیو پراید به صورت دست دوم می‌پردازند.

یکی از ویژگی‌های خرید ایسیو نو این است که شما تا مدت‌ها نیازی به تعمیر این قطعه نخواهید داشت، مشروط بر این که از انتخاب نوع کامپیوتر مخصوص خودروی خود و نصب دقیق آن اطمینان حاصل شود.

بنابراین می‌توان گفت که خرید این محصول به صورت نو به شما این امکان را می‌دهد که از مشکلات تعمیر آن دور باشید. در صورت اطلاعات بیشتر به انتهای مقاله مراجعه و با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

ایسیو پراید برند والئو
نمایی از از ایسیو (ECU) پراید برند والئو (ایمو دار)

انواع کامپیوتر (ECU) پراید نو و دست دوم

کامپیوتر پراید نیز طبیعتا مانند قطعات دیگر دارای انواع مختلفی می‌باشد که به شکل زیر شرح داده شده است:

  • برند اسست (Ssat): این ایسیو در هماهنگی و کنترل قسمت‌های الکترونیکی پراید عملکرد مناسبی از خود بجای گذاشته است. ECU برند اسست از ارتباط شبکه can و cim استفاده نموده و با ۲ نوع فلش‌دار و بدون فلش روانه بازار می‌شود.
  • برند بوش (Boach): برند بوش را می‌توان از معروف‌ترین برندها در تولید این قطعه دانست که علاوه بر پراید برای خودروهای دیگر نیز کامپیوتر تولید می‌کند.
  • برند زیمنس (Siemens) طرح قدیم: در پرایدهای نیمه انژکتوری از ایسیو زیمنس طرح قدیم استفاده می‌شود.
  • برند ساژم (Sagem): این برند نمونه‌ی جدید برند زیمنس طرح قدیم است که برروی پرایدهای انژکتوری نصب و راه اندازی می‌شود.
  • برند زیمنس کروز (Cruise) یا زیمنس شبکه: شرکت کروز با تولید این قطعه توانست خودروهای مدل ۹۲ به بعد سایپا را تحت اختیار قرار دهد و جایگزین ایسیوهای قدیمی شود. علاوه بر پرایدهای تک سوز، برروی پرایدهای دوگانه سوز نیز به صورت جداگانه نصب می‌شود.
  • برند زیمنس و کانتیننتال: این کامپیوتر (ECU) محصول مشترک برند زیمنس و کانتیننتال است که عملکرد خاص خود را نسبت به بقیه ایسیوها دارد.
  • برند والئو (Valeo): این برند ایسیوی خود را در نوع ایمو دار و بدون ایمو وارد بازار می‌کند.

 در صورت اطلاع دقیق تر از محل نصب کامپیوتر در مدل‌های مختلف پراید می‌توانید مقاله “ایسیو (ecu) کامپیوتر پراید کجاست؟” را مطالعه فرمایید.

برای مشاهده و خرید انواع ایسیو از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو (ecu)

نکات مهم هنگام خرید کامپیوتر (ECU) پراید دست دوم

معمولا هنگام خرید هر قطعه‌ای علی الخصوص قطعات دست دوم باید به نکاتی توجه داشته باشیم که خرید کامپیوتر دست دوم و استوک پراید نیز از این قائله مستثنی نیست.

اصل یا اورجینال بودن ایسیو استوک

امروزه در بازار قطعات نامرغوبی به فروش می‌رسد. شما باید اطمینان حاصل فرمایید، کامپیوتری که خریداری می‌کنید، اصل باشد در غیر این صورت علاوه بر صدماتی که به خودرو وارد می‌شود، هزینه تعمیر هم سر راهتان قرار می‌گیرد.

تعمیر ایسیو بر اثر ضربه شدید

دلایل زیادی می‌تواند در تعمیر ECU پراید تاثیر گذار باشد، اما هنگام خرید دقت داشته باشید که قطعه مورد نظر بر اثر ضربه شدید تعمیر نشده باشد. زیرا شدت ضربه ممکن است بر برد کامپیوتر تاثیر بگذارد. تعمیر برد امکان دارد ایسیو را به حالت قبل از ضربه برنگرداند، با این اوصاف توجه داشته باشید ایسیو استوکی که می‌خرید، در اثر ضربه شدید معیوب و تعمیر نشده باشد.

سرقتی بودن کامپیوتر دسته دوم خودرو

سرقتی نبودن کامپیوتر دسته دوم خودرو از نکات دیگری است که در هنگام خرید این قطعه باید به آن توجه داشت. سعی کنید قطعه را از فروشگاه‌های معتبر و با ضمانت دریافت کنید که هنگام خرید دچار شک و تردید نشوید.

تعمیر کامپیوتر پراید دست دوم

 عوامل مختلفی در تعمیر ایسیو پراید موثر می‌باشد که می‌توان به معمول‌ترین آن‌ها یعنی نوسان برق، آب خوردگی، ضربه شدید و… اشاره نمود.

برای تعمیر این قطعه نیز باید از فرد تعمیر کار مطمئن باشید. مجموعه ای بی اس لند با در اختیار داشتن دستگاه‌های به روز، دانش فنی، تجربه و نیز افراد خبره، تعمیر انواع ای سی یو (ECU) پراید را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

ایسیو پراید برند بوش
تصویری از ایسیو (ECU) پراید برند بوش

برای مشاهده و خرید ایسیو پراید از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو (ecu) پراید

نشانه‌های خرابی ایسیو پراید

ایسیو و کامپیوترهای پراید به دو دلیل خراب می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

  • مشکلات نرم افزاری: گاهی اوقات در کامپیوتر پراید اختلالاتی از جمله تغییر ولتاژ رخ می‌دهد که با عمل ریمپ رفع ایراد می‌شوند. در این مواقع می‌توانید با مراجعه به مراکز تخصصی ایسیو آن را مجددا برنامه‌ریزی کنید.

مشکلات سخت افزاری: نوسان برق، آب خوردگی، ضربه شدید و… از مشکلات سخت افزاری به شمار می‌آیند. در چنین مواقعی اگر میزان آسیب زیاد باشد، تعمیر ECU توصیه نمی‌شود. زیرا با هزینه تعمیر آن چه بسا بتوانید کامپیوتر آکبند دیگری خریداری کنید!

قیمت کامپیوتر دست دوم پراید

نرخ ارز و دلار، برند ایسیو، نوع خودرو و نیز میزان سلامت ایسیو در قیمت این یونیت الکترونیکی دخیل هستند. پیشنهاد می‌شود جهت اطلاع از قیمت دقیق کامپیوتر دست دوم پراید و همچنین دریافت مشاوره رایگان تخصصی، با کارشناسان مجموعه ای بی اس لند با شماره ۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱ (مهندس موسیوند) تماس حاصل فرمایید.

منبع: ای بی اس لند

ای بی اس لند مرکز فروش و معرفی انواع بلوک ای بی اس (ABS) ، ایسیو و کامپیوتر (ECU) ، یونیت ایربگ و کلیه‌ی قطعات الکترونیکی و نودهای الکتریکی خودرو است . گارانتی و کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت موجود در بازار از جمله ویژگی محصولات هستند .
تیم ای بی اس لند با در اختیار داشتن گروه پشتیبانی و متخصصین خبره در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خودرو توانسته است به تمام نقاط کشور سرویس ارئه دهد .

شبکه‌های اجتماعی

آدرس : همدان ، میدان امام حسین (سیلو) ، کوچه قدر ۱۲ ، کوچه قیام

تلفن تماس :

۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱

تماس جهت مشاوره و خرید