انواع پراید و کامپیوتر آن‌ها
مدل‌های مختلف پراید و ایسیو آن

ایسیو (ecu) کامپیوتر پراید کجاست؟

ایسیو (کامپیوتر) پراید به طور معمول داخل کابین خودرو، سمت چپ داشبورد و زیر قاب فرمان قرار دارد. Ecu یک واحد الکترونیکی بسیار مهم است که وظیفه‌ی هماهنگ کردن و کنترل واحدهای الکتریکی مانند برف پاک کن و چراغ‌ها را برعهده دارد.
ایسیو پراید در برندهای مختلفی عرضه شده که همگی قابلیت نصب برروی انواع مدل پراید را دارند. توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به ایسیو از باتری به باتری کردن خودو در فصول سرد سال پرهیز کنید. زیرا با ایجاد نوسان در جریان الکتریکی ایسیو موجب سوختن مدارهای این قطعه می‌شود.
برای دریافت قیمت روزانه انواع ای سی یو پراید با شماره درج شده در انتهای مقاله تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان فروش این مجموعه بهرمند شوید.
به دلیل این که قیمت ارز روزانه در حال تغیر است، قیمت ایسیو و کامپیوتر خودرو نیز متغیر می‌باشد و ما از درج قیمت معذوریم.

ایسیو (ecu) چیست؟

ایسیو (ecu) چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟ زمانی که شما خودرو را استارت می‌زنید، قطعات زیادی به صورت هماهنگ و منظم شروع به کار می‌کنند. این مجموعه‌ی منظم به گونه‌ای عمل می‌کنند که نتیجه‌ی کارشان روشن شدن خودرو است.
ایسیو از یکسری مدارها، برد و قطعات الکترونیکی، حافظه و پردازنده تشکیل شده است که با دریافت اطلاعات خام از انواع سنسورها، دستور خاصی را به واحدهای مختلف ماشین ارسال می‌کند. برای مثال با توجه به سنسور دور موتور و دریچه گاز، میزان سوخت رسانی و پاشش را کنترل می‌کند.
با باز کردن تنها یک دور سوئیچ، ولتاژ مودر نیاز ای سی یو جهت شروع به کار وصل شده و عملیات دریافت و پردازش اطلاعات شروع می‌شود. اگر توجه کرده باشید با باز کردن سوئیچ ماشین، صدای پمپ بنزین به گوش می‌رسد و بعد از گذشت چند ثانیه این صدا قطع می‌شود. این صدا به این معنی است که موتور در حالت آماده باش برای روشن شدن است.
پراید یکی از محصولات خودور سازی سایپا است که تا قبل از سال ۱۳۸۲ از سیستم سوخت رسانی کاربراتوری استفاده می‌کرد. سپس از سال ۱۳۸۳ این خودور با سیستم انژکتوری به بازار عرضه شد.
البته مدل‌های پراید دیگری نیز هستند که نیمه انژکتور بوده و از سیستم سوخت رسانی پیچیده‌تر اما کیفیت پائین‌تر برخوردار هستند. تمامی مدل‌های خودرو پراید از ای سی یو و کامپیوتر استفاده می‌کنند.

برای مشاهده و خرید انواع ایسیو (ecu) از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو (ecu)

ایسیو پراید در زیر قاب فرمان
ایسیو پراید بسیاری از قطعات الکتریکی را کنترل می‌کند.

ایسیو پراید کاربراتوری کجاست؟

ایسیو پراید کاربراتوری که به آن‌ها ایسیو زیمنس طرح کیا و ای سی یو زیمنس کیا طرح قدیم نیز گفته می‌شود، در سمت چپ خودرو و زیر داشبورد نصب می‌شود.
اگر بخواهیم دقیق‌تر به شما بگوئیم که ایسیو پراید طرح قدیم کجا نصب می‌شود، باید زیر قاب فرمان به دنبال این یونیت الکترونیکی بگردید. دلیل نصب کامپیوتر پراید در داخل کابین خودرو، حفظ این یونیت کنترل از رطوبت و آب‌خوردگی بود.

کامپیوتر پراید نیمه انژکتور کجا نصب می‌شود؟

کامپیوتر پراید نیمه انژکتور نیز مانند پرایدهای کاربراتوری داخل کابین سرنشین نصب می‌شود. بهتر است بدانید تفاوت خودرو کاربراتوری و نیمه انژکتوری تنها در شباهتی بود که کویل آن‌ها به دلکوی دارد.
در واقع پرایدهای نیمه انژکتور نیز انژکتور هستند با این تفاوت که سیستم سوخت رسانی آن‌ها پلاتینی نیست و از کیفیت پائین‌تری برخوردارند.
با نصب ایسیو در داخل کابین پراید، یک دسته سیم از کابین خودرو خارج شده و ارتباط بین ایسیو پراید، موتور خودرو، سیستم سوخت رسانی، برف پاک کن و سایر قسمت‌های مورد نیاز را برقرار می‌کند.

ایسیو و کامپیوتر پراید هاچبک ۱۱۱ کجا نصب می‌شود؟

به طور معمول تمامی مدل‌های پراید دارای ساختار و طراحی یکسانی هستند و تنها تفاوت‌هایی در ظاهر آن‌ها به چشم می‌خورد. خودرو هاچبک ۱۱۱ یکی از مدل‌هایی است که ظاهر شیک و جذابی دارد و معمولا قشر جوان مصرف کننده‌ی آن هستند.
ایسیو و کامپیوتر این مدل نیز با سایر مدل‌های پراید یکسان است. به عبارت دیگر ای سی یو (ecu) هاچبک نیز درون کابین سرنشین و زیر قاب فرمان نصب شده است.
نصب ایسیو در درون کابین به منظور جلوگیری و کاهش خطر سرقت آن انجام می‌شود. قیمت بالا، حجم کوچک و بازار فروش این قطعه سبب شده است سارقان خودرو به دنبال این یونیت الکترونیکی باشند.
برای جلوگیری از سرقت اقلامی مانند باتری، کامپیوتر ماشین، ضبط و سیستم صوتی… حتما دزدگیر و آژیر روی خودرویتان نصب کنید.

کامپیوتر پراید ۱۴۱ و محل نصب آن

اگر بخواهیم پراید ۱۴۱ را از لحاظ ساختاری و ظاهر با سایر مدل‌ها مقایسه کنیم، تنها صندوق عقب خودور است که ظاهری متفاوت دارد. با این توصیف می‌توان گفت که کامپیوتر پراید مدل ۱۴۱ و محل نصب آن داخل کابین خودرو و سمت چپ داشبورد است.
دارندگان پراید ۱۴۱ می‌توانند سمت چپ داشبورد و زیر قاب فرمان ایسیو را مشاهده کنند. ایسیو با یک دسته سیم با موتور و اجزای درون محفظه‌ی موتور در ارتباط است.
لازم به ذکر است این مدل پراید نیز از ایسیویی مشابه با سایر ecuهای پراید استفاده می‌کند و در صورت نیاز به خرید ایسیو می‌توانید با شماره درج شده در انتهای مقاله تماس بگیرید و علاوه بر خرید ایسیو (ecu) از مشاوره رایگان نیز بهرمند شوید.

برای مشاهده و خرید ایسیو پراید از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو (ecu) پراید

ایسیو پراید سمت چپ داشبورد نصب می‌شود
کامپیوتر پراید و محل نصب آن

ای سی یو (کامپیوتر) پراید ۱۳۱ کجا نصب می‌شود؟

ای سی یو (کامپیوتر) پراید ۱۳۱ در داخل کابین خودرو، سمت چپ داشبورد و زیر قاب فرمان تعبیه شده است. کامپیوتر خودورها برای این که به موتور نزدیک‌تر باشند، معمولا درون محفظه موتور نصب می‌شوند.
اما ای سی یو پراید ۱۳۱ به منظور جلوگیری از آبخوردگی و سرقت این یونیت الکترونیکی درون کابین سرنشین نصب شده است. معمولا تمامی مدل‌های پراید از ایسیو یکسانی استفاده می‌کنند که در ادامه این مقاله به بررسی انواع ایسیو پراید نیز پرداخته شده است.

انواع برند ایسیو و کامپیوتر پراید:

  • ایسیو زیمنس طرح قدیم: این ایسیو روی پرایدهای نیمه انژکتوری نصب و پیکربندی می‌شود.
  • ایسیو برند ساژم: این ecu برروی پرایدهای انژکتوری نصب می‌شود و نسبت به ایسیو برند زیمنس طرح قدیم جدیدتر است.
  • ایسیو پراید برند والئو: این برند معروف کامپیوتر پراید خود را در ۲ نمونه‌ی ایمودار (سیستم ضد سرقت) و بدون ایمو به بازار عرضه کرد.
  • زیمنس – کانتیننتال: ای سی یو زیمنس – کانتیننتال محصول مشترک بین برندهای زیمنس و کانتیننتال است و عملکرد خوبی نسبت به بقیه برندها برروی خودرو پراید دارد.
  • برند زیمنس – vdo: بعد از سال ۸۷ این ایسیو برروی تمامی پرایدها نصب می‌شد. تنها تفاوت در ایسیو گاز پرایدهای دوگانه بود. در این مدل ecu گاز و ایسیو موتور باهم ترکیب شده و تنها یک ایسیو برای کارکرد خودور نیاز بود. به این دسته ایسیوها، بایفیول نیز گفته می‌شود.
  • ایسیو برند بوش: برند بوش نیز یکی از برندهای معروف کامپیوتر پراید است که توانسته است برای تمامی خودروها ای سی یو تولید کند.
  • ایسیو زیمنس‌های کروز: سال ۹۲ خودرو سازی سایپا استفاده از ایسیوهایی که تا الان ذکر شد را متوقف نمود. شرکت کروز توانست با تولید کامپیوتر خودرو برای پرایدهای تک سوز و دوگانه سوز به صورت جداگانه، جایگزین ایسیوهای قدیمی شود. به این کامپیوترها زیمنس شبکه نیز گفته می‌شود.
  • ایسیو اسست: برند اسست با ارائه ایسیو اسست (ssat) پراید توانست عملکرد مناسبی در کنترل و هماهنگ کردن قسمت‌های الکتریکی خودرو پراید داشته باشد. این برند ۲ نوع ایسیو فلش دار و بدون فلش تولید می‌کند و از ارتباط شبکه can و cim استفاده می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر با برند اسست و اینکه بدانیم ایسیو اسست (ssat) ساخت کجاست؟ در مقاله‌ای دیگر به طور مفصل به آن پرداخته شده است.

ایسیو پراید برند بوش
ایسیو پراید برند بوش یکی از بهترین ecu های شرکت بوش است.

قیمت ایسیو و کامپیوتر پراید

با توجه به قیمت دلار و ارز در بازار و نیز تحریم‌ها، قیمت ایسیو پراید و سایر اقلام یدکی متغیر است. علاوه بر این، برند و مدل خودرو نیز عامل دیگری است که بر قیمت ایسیوی مورد نیاز شما تاثیر مستقیم دارد.
به منظور ارائه قیمت به روز ایسیو انواع پراید و نیز دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ای بی اس لند، با شماره ۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱ (مهندس موسیوند) تماس بگیرید.

تعمیر ای سی یو (ECU) پراید

ای سی یو پراید نیز مانند هر کامپیوتر خودرویی دچار ایراد می‌شود. از جمله عواملی که موجب ایراد و خرابی ایسیو پراید می‌شوند می‌توان به آب‌خوردگی، ضربه شدید، نوسان در جریان برق و… اشاره نمود.
مجموعه ای بی اس لند با در اختیار داشتن دستگاه‌های به روز، دانش فنی و تجربه و نیز افراد خبره، تعمیر انواع ای سی یو پراید به بهترین شکل ممکن را انجام دهد.

دلایل خرابی ایسیو (ای سی یو) پراید

دلایل خرابی ایسیو و کامپیوتر پراید به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • مشکل نرم افزاری: گاهی اوقات مشکلات نرم افزاری در ای سی یو رخ می‌دهد که با عمل ریمپ و عیب‌یابی رفع می‌شود. گاهی در اثر یک تغیر ولتاژ ناچیز، کامپیوتر خودرو دچار اختلال می‌شود. در این صورت می‌توانید با مراجعه به مراکز مجاز ایسیو خودرویتان را مجددا برنامه ریزی و کانفیگ نمائید.
  • مشکل سخت افزاری: این دسته از ایرادات در اثر عواملی مانند ضربه، آب‌خوردگی، پوسیدگی مدارها در اثر نم و رطوبت اتفاق می‌افتد. در صورت آسیب دیدن مدار و برد ایسیو در صورت امکان می‌توان آن را تعمیر نمود اما اگر میزان آسیب بیش از حد باشد، تعمیر ایسیو هزینه بالایی داشته و توصیه نمی‌شود.
    با توجه به قیمت دلار، قیمت ایسیو و کامپیوتر خودرو نیز متغیر است. بنابراین به منظور اطلاع از قیمت به روز انواع ecu پراید شما عزیزان می‌توانید با شماره ۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱ (مهندس موسیوند) تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهرمند شوید.

منبع: ای بی اس لند

ای بی اس لند مرکز فروش و معرفی انواع بلوک ای بی اس (ABS) ، ایسیو و کامپیوتر (ECU) ، یونیت ایربگ و کلیه‌ی قطعات الکترونیکی و نودهای الکتریکی خودرو است . گارانتی و کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت موجود در بازار از جمله ویژگی محصولات هستند .
تیم ای بی اس لند با در اختیار داشتن گروه پشتیبانی و متخصصین خبره در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خودرو توانسته است به تمام نقاط کشور سرویس ارئه دهد .

شبکه‌های اجتماعی

آدرس : همدان ، میدان امام حسین (سیلو) ، کوچه قدر ۱۲ ، کوچه قیام

تلفن تماس :

۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱

تماس جهت مشاوره و خرید