پدال گاز 206 جایگزین پدال مکانیکی

پدال گاز برقی پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۳، ۵

قبل از معرفی پدال گازبرقی پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۳، ۵ بهتر است که با پدال گاز برقی آشنا شویم و بدانیم که کارکرد و عملکرد این قطعه چگونه می‌باشد. سیستمی است که کنترل میزان فشار برروی پدال گاز را به کمک ایسیو محاسبه کرده و باعث سرعت و شتاب گیری خودرو می‌شود.

پدال گاز برقی پژو ۲۰۶ به منظور جلوگیری از انتقال ناگهانی قدرت موتور به گیربکس و چرخ دنده‌ها طراحی شده و سبب کاهش آسیب رسی به گیربکس شده است.

پدال گاز برقی چیست؟

در اکثر خودروهای انژکتوری، سیستم دریچه گاز به صورت سیمی نصب و استفاده می‌شود اما امروزه تکنولوژی وارد بازار خودروسازی نوین شده است که دریچه گاز را به صورت سیستمی و کامپیوتری کنترل می‌کند.

دریچه گاز برقی یا پدال گاز برقی سیستمی است که کنترل میزان فشار وارد شده توسط راننده به پدال گاز را توسط سنسورهای واسط بین پدال و ایسیو موتور محاسبه نموده و باعث گاز خودرن نرم خودرو می‌شود.

پدال گاز برقی پژو ۲۰۶

خودروی ۲۰۶ بسیار تند و تیز است. این تند و تیز بودن برخی مواقع می‌تواند به صورت ناخواسته به گیربکس و چرخ‌های خودرو آسیب برساند. زمانی که راننده به طور ناگهانی پای خود را روی گاز فشار می‌دهد، قدرت بسیار زیادی توسط موتور تولید می‌شود. این قدرت به صورت ناگهانی وارد گیربکس شده و چرخ دنده‌ها را درگیر می‌کند.

این درگیری ناگهانی باعث درگیر شدن و گاهی شکسته شدن این چرخ دنده‌ها می‌شود. چنانچه کوچکترین آسیبی به این چرخ دنده‌ها و گیربکس خودرو وارد شود، مالکین خودرو باید هزینه هنگفتی را متحمل شوند تا خودروی خود را رفع ایراد نمایند.

به همین منظور طراحان و سازندگان خودرو دست به کار شده و پدال گاز برقی را تولید کردند. این پدال به کمک ایسیو (ecu) مشکل انتقال قدرت ناگهانی را از بین برد و توانست جای خود را در میان مالکین خودروهای ۲۰۶ باز کند. ایسیو (ecu j34) جی ۳۴ پژو ۲۰۶ قابلیت هماهنگی فوق العاده بالایی با پدال گاز برقی دارد.

پدال گازبرقی پژو 206
نمونه ای از یک پدال گاز برقی پژو ۲۰۶

برای مشاهده و خرید پدال گاز برقی پژو ۲۰۶ از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید پدال گاز برقی پژو ۲۰۶

مزایای پدال برقی گاز ۲۰۶:

  • دورگیری نرم و تدریجی خودرو هنگام فشار دادن پدال گاز
  • قابلیت تعریف سرعت و محدودیت برای خودرو (این گزینه معمولا برای آببندی بهتر خودروهای صفر کیلومتر استفاده می‌شود).
  • قابلیت تجهیز خودرو به سیستم کنترل پایداری خودرو
  • تعریف شرایط اضطرار و محدود کردن حرکت خودرو و به دنبال آن جلوگیری از آسیب رسیدن به بخش‌های مختلف

معایب پدال برقی ۲۰۶:

  • پائین آمدن شتاب اولیه خودرو برای حرکت
  • جلوگیری از تیک‌آف و حرکات ناگهانی
  • ایجاد تاخیری ناچیز در استارت و حرکت
  • هزینه تعمیرات این قطعه نسبتا بالا است.
  • جلوگیری و ایجاد محدودیت (اجازه سبقت‌های ناگهانی پیش آمده را به شما نمی‌دهد).
پدال گازبرقی پژو 206
تصویر پدال گازبرقی پژو ۲۰۶ از نمایی دیگر

پدال گاز ۴ سیم، ۵ سیم و ۶ سیم

پدال گاز برقی خودرو ۲۰۶ معمولا از نوع ۴ و ۵ سیم بوده و پدال‌های ۶ سیم معمولا برای خودروهای سمند و پژو پارس هستند. برای مثال اگر بخواهیم جزئی‎‌تر به ماجرا نگاه کنیم، پدال برند بوش برروی خودروهای ۲۰۶ مدل ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۱ و برروی تیپ‌های ۳ و ۴ و ۵ و ۶ نصب شده است.

لازم به ذکر است که پدال گاز برقی و دریچه گاز برقی به صورت همزمان قابل استفاده هستند و امکان اینکه پدال برقی باشد و دریچه گاز مکانیکی، وجود ندارد و چنین عملی امکان پذیر نیست.

پدال گاز 206
پدال گاز ۲۰۶ جایگزین پدال مکانیکی

علایم خرابی پدال گاز:

  • دریچه گاز و موتور حرکتی متناقض دارند: زمانی که شما پدال گاز را فشار می‌دهید، موتور باید به سرعت  واکنش نشان داده و افزایش قدرت نشان دهد. اگر به هر دلیلی با فشردن پدال تغیر محسوسی در شتاب و قدرت خودرویتان متوجه نشدید، حتما بررسی نموده و مسئله را با تعمیرکار ماهر در میان بگذارید.
  • موتور به صورت موثر و یکنواخت کار نمی‌کند: آمپر دور موتور نامرتب کار می‌کند.
  • افزایش میزان سوخت و در مقابل کاهش بهره‌وری: این احساس به شما دست می‌دهد که انگار ماشین کشش همیشگی را ندارد، در گردنه و مسیرهای سربالایی ماشین کم می‌آورد.
  • چراغ چک خودرو روشن/خاموش می‌شود.

خرابی پدال گاز برقی پژو ۲۰۶ ممکن است علایم دیگری نیز داشته باشد. شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان و اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱ (مهندس موسیوند) تماس بگیرید.

منبع: ای بی اس لند

ای بی اس لند مرکز فروش و معرفی انواع بلوک ای بی اس (ABS) ، ایسیو و کامپیوتر (ECU) ، یونیت ایربگ و کلیه‌ی قطعات الکترونیکی و نودهای الکتریکی خودرو است . گارانتی و کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت موجود در بازار از جمله ویژگی محصولات هستند .
تیم ای بی اس لند با در اختیار داشتن گروه پشتیبانی و متخصصین خبره در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خودرو توانسته است به تمام نقاط کشور سرویس ارئه دهد .

شبکه‌های اجتماعی

آدرس : همدان ، میدان امام حسین (سیلو) ، کوچه قدر ۱۲ ، کوچه قیام

تلفن تماس :

۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱

تماس جهت مشاوره و خرید