هواگیری ترمز پراید برای مبتدیان
باز کردن پیچ و تخلیه روغن با استفاده از لوله 4 میلی متری

آموزش هواگیری ترمز پراید در ۵ مرحله برای مبتدیان

هواگیری ترمزها معمولا توسط پمپ وکیوم انجام می‌شود اما این عمل را نیز می‌توان به صورت سنتی و بدون نیاز به پمپ انجام داد. عمل هواگیری ترمز پراید را از دورترین چرخ به فرمان خودرو آغاز نمائید تا نتیجه بهتری را به دنبال داشته باشد.

در انجام هر کاری باید به نکات ایمنی توجه نمود. در عمل هواگیری ترمز پراید نیز امکان پاشیدن روغن ترمز وجود دارد بنابراین باید از عینک محافظ چشم استفاده نمود تا آسیبی به چشم‌ها و بینایی وارد نشود.

۵ مرحله برای هواگیری ترمز پراید:

  • یک نفر در داخل کابین خودرو اقدام به فشار دادن و رها کردن پدال ترمز (پُر کردن ترمز) نموده و در نهایت نگه دارد.
  • پیچ تخلیه روغن ترمز چرخ مربوطه را باز نموده و با استفاده از یک لوله‌ی ۴ میلیمتری، روغن خارج شده را به یک مخزن هدایت کنید.
  • پدال ترمز را همچنان نگه دارید تا حباب‌‌های هوا همراه با روغن خارج شوند و روغن به صورت یکنواخت و عاری از حباب جاری شود.
  • پیچ تخلیه (هواگیری) را ببندید و مجدد باز کنید تا از خارج شدن هوا به طور کامل مطمئن شوید.
  • مراحل فوق را برای سایر چرخ‌ها نیز انجام دهید.

بعد از عملیات هواگیری ترمز، مخزن روغن ترمز را بررسی کنید و از پر بودن مخزن اطمینان حاصل نمائید.

هواگیری ترمز پراید برای مبتدیان
انتقال روغن ترمز خارج شده از پیچ تخلیه ترمز پراید به بطری و انتقال مجدد آن به مخزن

هواگیری ترمزهای ای بی اس (abs)

خودروهای قدیمی از سیستم ترمز ساده‌‌تری نسبت به خودروهای امروزی و مدرن استفاده می‌کنند. همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، برای هواگیری ترمزهای قدیمی نیازی به استفاده از دستگاه وکیوم نیست.

اما به منظور هواگیری ترمزهای ای بی اس (abs) در خودروهایی که از ترمزهای ضد قفل برخوردار هستند، لازم است که از دستگاه دیاگ نیز کمک گرفته شود. وجود هوا در سیستم ترمز می‌توان به قفل شدن چرخ‌ها منجر شود که اگر خودرو در حال حرکت باشد، این امر می‌تواند جان سرنشینان خودرو را تهدید کند.

توصیه می‌شود هر ۶ ماه یکبار و در برخی خودروها هر ۱۲ ماه، به صورت دوره‌ای اقدام به هواگیری ترمزها نمائید. برای این کار به مراکز و تعمیرگاهای مجاز مراجعه نمائید.

برای مشاهده و خرید انواع بلوک ای بی اس از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ای بی اس (abs)

تعمیر بلوک و یونیت ای بی اس پراید

تعمیر، خرید بلوک و یونیت ای بی اس پراید، هزینه‌ی بیشتری نسبت به تعمیر آن دارد. اما یافتن مراکز قابل اطمینان و خبره که بتوانند بلوک را به بهترین شکل تعمیر کنند کاری مهم و دشوار است.

اما نگران نباشید! شرکت ای بی اس لند تجربه‌ای چند ساله در این زمینه دارد و تا به امروز توانسته است رضایت بیش از ۹۰ درصد مشتریانش را به دست بیاورد.

علاوه بر تعمیر بلوک و یونیت abs پراید، شما عزیزان می‌توانید با شماره درج شده در انتهای مقاله تماس گرفته و مشاوره تخصصیِ رایگان دریافت کنید.

تعویض لنت ترمز پراید (چرخ عقب):

  • ابتدا ماشین را در حالت دنده قرار دهید و ترمز دستی را آزاد نمائید.
  • جک مکانیکی را زیر خودرو قرار دهید و خودرو را تا میزان دلخواهتان بالا ببرید (خودرو را جک کنید).
  • کاسه و درپوشی که حاوی گریس نسوز بلبرینگ چرخ است را با استفاده از یک پیچ گوشتی و چکش دربیاورید.
  • خار و مهره‌ی نگه دارنده که در مرکز چرخ هستند را از جای خود خارج کنید.
  • حالا نوبت به خارج کردن بلبرینگ است. ابتدا چند ضربه‌ی آرام به بالا و پیین چرخ بزنید تا بلبرینگ آزاد شده و به راحتی بیرون بیاید.
  • اکنون چرخ آزاد است و می‌توانید چرخ را دربیاورید.
  • خار مربوط به لنت‌ها را آزاد کنید. برای اینکار حتما از پیچ گوشتی و انبردست استفاده نمائید تا آسیبی به شما نرسد.
  • لنت‌های کهنه را بیرون بیاورید و با لنت‌های تازه جایگزین کنید.
  • لنت‌ها را یکی یکی جا بیندازید تا مشکلی پیش نیاید.
  • خارهایی را که آزاد کرده بودید، دوباره سرجایشان قرار دهید.
  • در مرحله‌ی بعد فنرهایی که لنت‌ها را به هم متصل می‌کنند، جا بیاندازید.
  • در مرحله نهایی به ترتیب، فنر ترمز دستی را جا بیاندازید، چرخ، بلبرینگ، مهره نگه‌دارنده و درپوش را در جای خود محکم نمائید.
5 مرحله ی تعویض لنت پراید
مراحل تعویض لنت ترمز به صورت گام به گام

قیمت بلوک ای بی اس پراید

قیمت بلوک ای بی اس پراید با توجه به نرخ ارز و برند و مدل خودرو متفاوت است. همان طور که می‌ دانید بلوک ای بی اس (ABS) انواع مختلفی دارد. برای مثال بلوک و یونیت پراید ۱۳۱ با نمونه ABS پراید ۱۴۱ یا ۱۳۲ متفاوت است. به همین منظور بهتر است در انتخاب و خرید خود نهایت دقت را به خرج دهید.

بلوک ترمز قطعه‌‌ای حساس است و باید همواره به درستی عمل نماید. در غیر این صورت ممکن است خودوری شما دچار حادثه شده و به سرنشینان آسیب جدی وارد کند.

برای اطلاع از قیمت و خرید و قیمت بلوک ای بی اس (ABS) پراید با شماره  ۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱ (مهندس موسیوند) تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهرمند شوید.

منبع: ای بی اس لند

ای بی اس لند مرکز فروش و معرفی انواع بلوک ای بی اس (ABS) ، ایسیو و کامپیوتر (ECU) ، یونیت ایربگ و کلیه‌ی قطعات الکترونیکی و نودهای الکتریکی خودرو است . گارانتی و کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت موجود در بازار از جمله ویژگی محصولات هستند .
تیم ای بی اس لند با در اختیار داشتن گروه پشتیبانی و متخصصین خبره در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خودرو توانسته است به تمام نقاط کشور سرویس ارئه دهد .

شبکه‌های اجتماعی

آدرس : همدان ، میدان امام حسین (سیلو) ، کوچه قدر ۱۲ ، کوچه قیام

تلفن تماس :

۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱

تماس جهت مشاوره و خرید