ایسیو دوگانه سوز پژو پارس و 405
کامپیوتر خودرو بایفیول

پارس موتور زیمنس چیست؟

بعضی پژو پارس‌ها از ایسیو (ecu) برند زیمنس استفاده می‌کنند که با نام پارس موتور زیمنس نیز شناخته می‌‍شوند.
ایسیو پژو پارس برند زیمنس ساخت یک شرکت معتبر آلمانی است که قطعات الکترونیکی خودرو مانند کامپیوتر ماشین، یونیت و بلوک کامل ای بی اس (ABS) و… را تولید و عرضه می‌کند.
قیمت پارس موتور زیمنس با توجه به قیمت ارز و طلا متغیر است. برای دریافت قیمت دقیق این قطعه الکترونیکی می‌توانید از طریق شماره تماس درج شده در انتهای مقاله با کارشناسان فروش تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمائید.

ایسیو (ای سی یو) زیمنس چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

ایسیو (ای سی یو ecu) زیمنس یک قطعه‌ی الکترونیکی است. این قطعه موظف است با استفاده از سنسورهای خودرو، اطلاعاتی را دریافت کرده، ذخیره نموده، پردازش و اجرا کند و در نهایت از اجرا شدن دستوراتش اطمینان حاصل کند.
این قطعه‌ی مهم که برخی آن را مغز ماشین نام گذاری کرده‌اند، وظیفه کنترل قسمت‌هایی مانند برف پاک کن، چراغ‌های خودرو، بالابرها و… را بر عهده دارد.
ایسیو (ecu) زیمنس یک نمونه از انواع برندهای مطرح ای سی یو می‌باشد و کشور سازنده‌ی آن آلمان است. کشور آلمان با استفاده از تکنولوژی و مواد اولیه‌ی مرغوب، توانسته است دو برند مطرح بوش و زیمنس را ارائه نماید.
کامپیوترهای زیمنس پژو پارس یک نمونه از این محصولات هستند که توانسته است جایگاه خوبی در بازار خودروی ایران به دست بیاورد.

دلیل تولید ایسیو (ecu) برند زیمنس یا پارس موتور زیمنس

قبل از ایسیو زیمنس از دو برند والئو و ساژم استفاده می‌شد. این کامپیوترها با توجه به ساختار داخلی و مدارهایی که داشتند، در طی مدت زمان کوتاهی دچار نقص می‌شدند. ایسیو زیمنس موفق شد نواقص و ایرادات کامپیوترهای ساژم و والئو را برطرف نموده و برروی خودرویی نظیر پارس نصب شود.

ایسیو دوگانه سوز پژو پارس و 405
ایسیو و کامپیوتر پژو بایفیول (دوگانه سوز)

برای مشاهده و خرید انواع ایسیو (ECU) از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو (ecu)

ای سی یو (ecu) برند زیمنس و انواع مدل‌های آن

Ecu برند زیمنس انواع مختلفی دارد. به عبارتی برند زیمنس برای هر خودرو، یک مدل ایسیو طراحی نموده که سازگاری بهتری نسبت به سایر کامپیوترها با آن خودرو دارد. در زیر انواع ایسیو زیمنس توضیح داده شده و بررسی شده‌اند.

ایسیو زیمنس ci1، ci2 و ci3

کامپیوتر خودرو برند زیمنس ci1، ci2 و ci3 برروی خودروهای پژو ۴۰۵، ROA و پراید نصب می‌شود. البته لازم به ذکر است که ایسیوهای سی آی ۱ و سی آی ۲ برروی محصولات خودورسازی سایپا مانند پراید نصب می‌شود.
مدل‌های سی آی ۳ (ci3) برروی خودروهای پژو ۴۰۵، روآ و پراید قابلیت نصب و راه اندازی دارند. باید در نظر داشته باشید به دلیل قدیمی بودن این ایسیوها، این مدل‌ها فاقد قابلیت ایموبلایزر هستند.

ای سی یو زیمنس ci4

این مدل ای سی یو از ecuهای سری اول زیمنس جدیدتر است و برروی خودورهای پراید و روآ که قابلیت ایموبلایزر دارند نصب می‌شود.

Ecu (ایسیو) زیمنس مدل ci5

مدل ایسیو سی ای ۵ (ci5) به زیمنس ایموبلایزر معروف شده است. به همین خاطر قابلیت نصب برروی تمامی محصولات ایران خودرو و سایپا که ضد سرقت هستند را دارد.

ایسیو زیمنس ci6 (سی ای ۶)

زیمنس ci6 یک ایسیوی مخصوص است. به عبارت دیگر پرایدهایی که قابلیت ایموبلایزر دارند از این نوع ایسیو استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید کامپیوتر خودرو قابلیت برنامه‌ریزی مجدد است.
شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌ها و دستگاه‌های مخصوص، ایسیوها را مجددا برنامه‌ریزی کنید و برروی خودوری مورد نظرتان نصب نمائید. به عبارت دیگر ecuها قابلیت تبدیل دارند.

بهترین ایسیو برای پژو پارس

از آن‌جایی که مبحث بهترین ایسیو برای پژو پارس tu5 گسترده است، به همین منظور توصیه می‌شود در تهیه و خرید این قطعه دقت کافی را به کار بگیرید.

امروزه قطعات فیک و تقلبی زیادی وارد بازار شده است. جهت تشخیص و خرید ایسیو اصلی با شماره تماس درج شده در انتهای مقاله تماس بگیرید.

کامپیوتر ال ۹۰ (L90) برند زیمنس

همان‌طور که از نام محصول مشخص است این ایسیو تنها قابلیت نصب برروی خودوری ال نود (L90) را دارد.

ایسیو و کامپیوتر خودروی ال90 دنده اتوماتیک
ایسیو ال ۹۰ برند زیمنس (دنده اتومات)

ایسیو زیمنس ریو (rio)

ایسیو زیمنس ریو با ای سی یوهایی که در بالا ذکر شد دارای تفاوت‌های بسیاری است. از جمله تفاوت‌هایی که می‌توان یه آن‌ها اشاره نمود عبارتند از:

  • سخت افزار
  • نرم افزار
  • پلتفرم

ECU (کامپیوتر ماشین) برند زیمنس بایفیول و انواع آن

Ecu برند زیمنس بایفیول (دوگانه سوز) در دو مدل بدون شبکه و با شبکه عرضه می‌شود که در ادامه به توضیح مختصر آن‌ها پرداخته شده است:

  • ای سی یو زیمنس بایفیول بدون شبکه

برخی خودروهای مدل سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۱ روی برچسب کانکتورشان حروف CBE, CAQ, CA2, CA6, CB6, CB7 درج شده است. این ایسیوها، ای سی یو بدون شبکه هستند.

  • ای سی یو زیمنس بایفیول شبکه‌دار

ای سی یو زیمنس بایفیول شبکه‌دار از سال ۱۳۹۲ به بعد روی برخی خودروها نصب و راه اندازی شد. این ای سی یوها با عبارات CBR, CIX, CCX مشخص شده‌اند. در اینجا منظور از شبکه، شبکه CAN می‌باشد.

برای مشاهده و خرید ایسیو پژو پارس از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو پژو پارس

خرابی ecu برند زیمنس و تاثیرات آن بر سایر قطعات

خرابی ecu (ایسیو) برند زیمنس باعث بروز مشکلات فراوانی می‌شود که اگر به درستی تشخیص داده نشوند، علاوه بر هزینه گزافی که به دنبال دارد، می‌تواند به خودوریتان نیز آسیب برساند.
بیش از نیمی از خرابی ایسیو مربوط به آب خوردگی این یونیت الکترونیکی است. اما گاهی دیده شده است که به خاطر کهنه بودن سیم‌کشی و برق خودرو نیز این یونیت دچار بروز نواقصی شده است.
به عنوان مثال در خودروی پراید به علت شارژ زیاد دینام، برخی قطعات مانند ایسیو دچار خرابی می‌شوند. به صورت کلی با خراب شدن ایسیو زیمنس، کارکرد قطعاتی نظیر استپر موتور، کوئیل، فن و… دچار اختلال می‌شوند. در زیر به توضیح مختصری از این قطعات پرداخته شده است:

  • استپر موتور: اگر ایسیو به درستی کار نکند، اطلاعات صحیحی به استپر موتور ارسال نمی‌شود و این قطعه دچار خطا و گاها خرابی می‌شود.
  • یکسره کار کردن سوزن انژکتور و سیستم سوخت رسانی: خرابی ایسیو رابطه مستقیمی با سوزن انژکتور و سیستم سوخت رسانی دارد. در صورتی که این یونیت به صورت ناقص کار کند، تاثیر مستقیمی برروی سوزن انژکتورها دارد.
  • فن خودرو: اگر ایسیو زیمنس دچار نقص و خرابی شود، یکی از علائم آن عدم کارکرد صحیح فن‌ها است. در این حالت دور تند یا دور کند فن از کار می‌افتد. گاهی نیز ممکن است فن همیشه کار کند و با خنک شدن موتور نیز فن‌ها خاموش نشوند.
  • سنسورهای مربوط به ایسیو: اگر ایسیو معیوب باشد، اطلاعت را به درستی ازسنسورها دریافت نمی‌کند. یعنی توان پردازش مناسب اطلاعات را ندارد و سبب ارسال دستورات اشتباه به سایر قسمت‌های تحت اختیار خود می‌شود.
ایسیو ال 90 برند زیمنس (بنزینی)
ایسیو ال ۹۰ بنزینی دنده‌ای برند زیمنس

ریمپ پارس موتور زیمنس و تاثیرات آن

ریمپ پارس موتور زیمنس نیز مانند سایر ریمپ ایسیوها تاثیرات مثبتی در عملکرد خودرو به دنبال دارد که عبارتند از:

  1. سرعت و قدرت خودرو افزایش پیدا می‌کند.
  2. شتاب اولیه خودرو بالا می‌رود.
  3. تنظیم مصرف سوخت خودرو
  4. رفع ایرادات ناچیزی که سبب اخلال در عملکرد مناسب خودرو شده‌اند.
  5. حذف محدودیت‌ها
  6. افزایش شتاب کلی و ثانویه خودرو

افزایش طول عمر موتور پارس با ایسیو زیمنس

استفاده از ایسیو مناسب یکی از عواملی است که می‌تواند باعث افزایش طول عمر مفید موتور خودرو شود. ایسیو زیمنس پارس با توجه به عملکرد خوبی که در این خودرو دارد می‌تواند به افزایش طول عمر مفید موتور پارس کمک شایانی کند.
با تغیر شرایط آب و هوا، دما، میزان رطوبت و ارتفاع از سطح دریا، ایسیو خودرو به ریمپ و تنظیم مجدد نیاز پیدا می‌کند. ریمپ به موقع سبب می‌شود بین ۸۰ تا ۹۰% توان خودوری شما افزایش پیدا کند.
در حالی که اگر این عمل انجام نشود، می‌توان گفت شما دارید از ۷۰ درصد توان خودرو استفاده می‌کنید و این برای موتور خودرویتان یک فاجعه به حساب می‌آید.

قیمت پارس موتور زیمنس در سال ۱۴۰۲

قیمت پارس موتور زیمنس در سال ۱۴۰۲ با توجه به قیمت دلار و بازار جهانی تعین می‌شود. این احتمال وجود دارد که با پائین آمدن نرخ دلار قیمت موتور زیمنس نیز کاهش پیدا کند و این احتمال نیز وجود دارد که با افزایش قیمت دلار هزینه بالایی برای خرید ایسیو پرداخت کنید.
برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت دقیق پارس موتور زیمنس با کارشناس فروش به شماره ۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱ (مهندس موسیوند) تماس بگیرید.

منبع: ای بی اس لند

ای بی اس لند مرکز فروش و معرفی انواع بلوک ای بی اس (ABS) ، ایسیو و کامپیوتر (ECU) ، یونیت ایربگ و کلیه‌ی قطعات الکترونیکی و نودهای الکتریکی خودرو است . گارانتی و کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت موجود در بازار از جمله ویژگی محصولات هستند .
تیم ای بی اس لند با در اختیار داشتن گروه پشتیبانی و متخصصین خبره در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خودرو توانسته است به تمام نقاط کشور سرویس ارئه دهد .

شبکه‌های اجتماعی

آدرس : همدان ، میدان امام حسین (سیلو) ، کوچه قدر ۱۲ ، کوچه قیام

تلفن تماس :

۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱

تماس جهت مشاوره و خرید