پژو پارس محصول ایرانخودرو
معرفی بهترین ای سی یو پارس

بهترین ایسیو (ecu) برای پژو پارس tu5

در سال ۹۲ برای اولین بار پژو پارس با موتور TU5 وارد بازار خودروی ایران شد و با گذشت چند سال، در سال ۹۸ مدل دنده اتومات این خودرو نیز به بازار عرضه شد.با تست موتور TU5 برروی خودروی پژو ۲۰۶ و سمند و نتیجه بخش بودن این عمل، روی بدنه پژو پارس نیز موتور tu5 قرار گرفت که در نهایت رضایت بخش واقع شد.
شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت این نوع خودرو را به تولید انبوه برساند. از زمان تولید پژو پارس با موتور TU5 ایسیوها (ECU) یا کامپیوترهای مختلفی روی آن نصب شد.
از معایب ECU در پژو پارس TU5 جهت رعایت استاندارد آلایندگی می‌توان به ضعیف شدن موتور و افزایش مصرف سوخت و در نهایت کاهش کشش دور میانی آن اشاره کرد. تاکنون ۷ مدل ایسیو برای این موتور تولید و عرضه شده است که عبارتند از:

  • ایسیو بوش ME17
  • ایسیو بوش ME 7.4.4
  • ایسیو زیمنس کروز
  • ایسیو EZU
  • ایسیو KESENS
  • ایسیو SSAT
  • ایسیو MAW 1003 (غرب استیل)
پژو پارس محصول ایرانخودرو
پژو پارس محصول خودرو سازی ایرانخودرو و ecu آن

تاریخچه استفاده ایسیوها بر روی پژو پارس TU5

در سال ۹۲ پژو پارس موتورTU5 ایسیو (ECU) 7،۷،۴ از شرکت بوش مورد استفاده قرار گرفت که از سوزن انژکتور نارنجی و دریچه گاز برقی تشکیل شده است.
این ایسیو تا اوایل سال ۹۴ در خودرو پژو پارس موتور TU5 نصب شد، در سال ۹۴ ECU کروز روی این خودرو با مدل TU5 قرار گرفت. سوزن انژکتور این پژو پارس‌ها بنفش می‌باشد و دارای دریچه گاز سیمی هستند. سرانجام در سال ۹۵ و ۹۶ یک نوع ایسیو جدید در این نوع مدل پژو پارس مشاهده شد که از آن ECU بوش ME17 یاد می‌شود.
این ایسیوها هم مانند ایسیو ۷،۷،۴ دارای سوزن نارنجی و دریچه گاز برقی هستند اما تفاوت آن‌ها در مقدار شتاب و توان است که در ECU7،۴،۴ دریچه برقی خودرو دارای تاخیر می‌باشد و نیاز به یک ریمپ دارد. در کل می‌توان گفت ECU خودروهای مدل ۹۲ تا ۹۶ دارای کیفیت بهتری نسبت به خودروهای ۹۶ به بعد می‌باشند.

معرفی انواع ایسیو پژو پارس TU5

ایسیو پژو پارس TU5 در انواع مختلفی ساخته شده است که از نظر برند، شکل، ساخت و… هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشند که به صورت مختصر به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

یک نمونه ایسیو که پارس موتور زیمنس نیز نامیده می‌شود، قابلیت نصب برروی پژو پارس را دارد که در مقاله‌ای جداگانه به توضیح آن پرداخته شده است.

برای مشاهده و خرید انواع ایسیو (ای سی یو) از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو (ecu)

ایسیو پژو پارس تک سوز برند اسست با موتور TU5

بعد از سال ۹۲ این ایسیو بر روی پژو پارس موتور TU5 نصب شد. نوع برنامه اولیه کارخانه این ایسیو به صورت خام است و پیشنهاد می‌شود برای نصب ایسیو ssat بنزینی با موتور TU5 حتما به متخصصان این حوزه مراجعه کنید و از اتصال آن برروی خودرو شخصیتان خودداری کنید.
چرا که باید در مورد اتصال آن نکات ایمنی رعایت کنید تا ایسیو آسیب نبیند و شما عزیزان نیز متضرر نشوید. این محصول ساخت برند اسست (SSAT) است که از سال ۱۳۹۵ تولید و برروی خودروهای ۲۰۶ نصب گریده است و دارای بدنه فلزی بوده و در بسته‌بندی معمولی به فروش می‌رسد.

ایسیو و کامپیوتر پژو پارس (پرشیا)
ایسیو بایفیول پرشیا

ECUپژو پارس برند بوش مدل ME17

ایسیو ME17 بوش پژو پارس سال ۹۵ به بعد برروی خودروهای پژو پارس با موتور tu5 نصب گردیده است اما لازم به ذکر است که این قطعه (ECU) را می‌توان برای هر خودرو به صورت جداگانه نصب کرد اما طبق توضیحات بالا انتخاب با متخصص مربوطه و خود شماست .

کامیپوتر بوش مدل ME7.4.4 برای پژو پرشیا

ایسیو ME7.4.4 برند بوش دارای دو پدال، گاز۴ سیم و ۶ سیم است که در سال ۹۰ و ۹۱ بر روی پژو پارس‌های دنده اتوماتیک قرار گرفت که تفاوت آن‌ها تنها در اختلاف نرم افزاری و سخت افزاری می‌باشد.

ایسیو ایزی یو  (Easy_U2.5) پارس tu5

یکی دیگر از این ECU ها که کنترل سیستم سوخت پژو پارس TU5 را بر عهده دارند کامپیوتر Easy_U2.5 است که محصول شرکت کانتیننتال است و توسط شرکت کروز وارد شد. لازم به ذکر است تعداد اندکی از آن در سال ۹۸ بر روی این نوع خودروها قرار گرفت که هرگز به تولید انبوه نرسید.

رابطه موتور TU5 و دوگانه سوز

در سال ۸۶ یک ایسیو به نام والئو J35 روی خودروهای ۲۰۶ قرار گرفت که همزمان کنترل سوخت بنزین و گاز را کنترل می‌کرد پس می‌توان گفت که موتور TU5 فقط یکبار به صورت دوگانه سوز مورد استفاده قرار گرفته است و دیگر هیچ وقت این موتور صورت دوگانه سوز تولید نشد.

برای مشاهده و خرید ایسیو (ecu) پژو پارس tu5 از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو پژو پارس

کدام مدل ایسیو پژو پارس TU5 بهتر است؟

در جواب این سوال، نمی‌توان گفت که کدام کامپیوتر خودرو نسبت به دیگری ارجعیت دارد، زیرا هرکدام از آن‌ها ویژگی خاص خود را دارند و بستگی به نوع انتخاب شما دارد.
اگر به گاز دادن زیادی علاقه دارید ایسیو ME7.4.4 پیشنهاد می‌شود اما اگر به دنبال تقویت خودروی خود هستید می‌توانید از ECU ME17 استفاده کنید و اگر نهایتا اهل سرعت و تیک آف می‌باشید، ایسیو کروز بهترین گزینه برای انتخاب می‌باشد.

قیمت و خرید ECU پژو پارس TU5

ایسیو پژو پارس TU5 در انواع مختلفی ساخته شده است که هرکدام نسبت به کیفیت و ویژگی‌هایشان از نظر قیمت باهم متفاوت‌اند، با توجه به نوسانات ارز و دلار نمی‌توان قیمت معینی را بیان کرد. پیشنهاد می‌شود جهت اطلاع دقیق از قیمت، خرید و مشاوره رایگان یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱ (مهندس موسیوند) تماس بگیرید.

منبع: ای بی اس لند

ای بی اس لند مرکز فروش و معرفی انواع بلوک ای بی اس (ABS) ، ایسیو و کامپیوتر (ECU) ، یونیت ایربگ و کلیه‌ی قطعات الکترونیکی و نودهای الکتریکی خودرو است . گارانتی و کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت موجود در بازار از جمله ویژگی محصولات هستند .
تیم ای بی اس لند با در اختیار داشتن گروه پشتیبانی و متخصصین خبره در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خودرو توانسته است به تمام نقاط کشور سرویس ارئه دهد .

شبکه‌های اجتماعی

آدرس : همدان ، میدان امام حسین (سیلو) ، کوچه قدر ۱۲ ، کوچه قیام

تلفن تماس :

۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱

تماس جهت مشاوره و خرید