بلوک ای بی اس سمند برند ماندو

قیمت بلوک ای بی اس (ABS) سمند

قیمت بلوک ای بی اس (abs) سمند با توجه به مدل و سال تولید خودرو متفاوت است. امروزه خودورهای سمند دارای ترمز ای بی اس هستند. در این نوع سیستم ترمز، از یک بلوک و یونیت abs استفاده می‌شود. عملکرد بهتر ترمز ABS نسبت به ترمز معمولی سبب شد تا استفاده از ای بی اس یک استاندارد برای خودورهای تولیدی شود.

در دهه هشتاد خورشیدی خودرو سمند وارد بازار شد. خودرو سمند محصولی از شرکت ایران خودرو است. در ابتدا قرار بود این خودرو ایرانی که نام آن به معنای اسب در ادبیات فارسی است، جای خودرو اصیل ایرانی یعنی پیکان را در سراسر خیابان‌های کشور بگیرد.

متاسفانه این امر به علت قیمت بالاتر خودرو مذکور هیچگاه محقق نشد. اما این به این معنا نیست که سمند جایگاه خود را  پیدا نکرده است. امروزه در سراسر ایران در تمامی خیابان‌ها  خودروهای سمند به چشم می‌خورد. این یعنی این اتومبیل جایگاه خود را در بین خانواده‌های ایرانی پیدا کرده است.

ترمز ای بی اس (ABS) سمند

خودرو سمند پیش از دهه نود با ترمز معمولی تولید می‌شد ولی با آغاز این دهه تولید کنندگان تصمیم گرفتند از ترمز ای بی اس استفاده کنند. مقاله ” ترمز ای بی اس چیست و چگونه عمل می‌کند؟ ” به توضیح این موضوع پرداخته است.

جالب است بدانید که در ابتدا خریدارانی که از اتومبیل سمند با ترمز ای بی اس (ABS) استفاده می‌کردند معتقد بودند که ترمز معمولی کارایی بیشتر و عملکرد بهتری در این اتومبیل دارد، در صورتی که اگر طرز دقیق استفاده از آن را یاد بگیرید، امنیت و کارایی آن بهتر از ترمز معمولی است.

برای مشاهده و خرید بلوک ای بی اس (ABS) سمند از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ABS (ای بی اس) سمند

مشخصات فنی انواع بلوک ای بی اس پراید
بلوک ترمز ای بی اس سمند و اجزای آن

مشخصات فنی خودرو سمند

بسیاری از کسانی که خواهان و خریدار خودرو سمند هستند ترجیح می‌دهند پیش از اقدام به خرید، با مشخصات فنی این اتومبیل ایرانی آشنا شوند. به همین دلیل در این مقاله اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی این خودرو ارائه می‌دهیم.

معرفی خودروی سمند و  مشخصات فنی موتور

تقریبا تمامی مدل‌های خودرو سمند دارای موتوری چهار سیلندر هستند.  موتور مدل‌های قدیمی‌تر دارای هشت سوپاپ بود اما امروزه تمامی مدل‌ها مجهز به موتور شانزده سوپاپ هستند.

جعبه دنده خودرو سمند

از دهه هشتاد تا به امروز این اتومبیل دارای جعبه دنده‌ای دستی است. این جعبه در گروه جعبه‌های پنج حالته قرار گرفته است.

لنت خودرو سمند

 لنت خودرو سمند از جنس سرامیک می‌باشد که می‌توان مزایای قابل توجهی برای آن بر شمرد. مثلا این لنت سرامیکی  باعث می‌شود فرایند ترمزگیری آسان‌تر از سایر خودروها باشد.  نکته مهمی که برخی در زمره معایب ترمزگیری به شمار می‌آورند، صدای بسیار زیاد ترمز بود که از طرف شرکت سازنده برطرف شد.

برای مشاهده و خرید انواع بلوک ای بی اس (ABS) از فروشگاه اینترنتی ایسیو شاپ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ای بی اس (ABS)

ایربگ خودرو سمند (AIRBAG)

خودرو سمند برخلاف برخی از خودروهای ایرانی مجهز به کیسه هوا است. این آپشن روی داشبورد تعبیه می‌شود و در هنگام تصادفات در مدت زمان کوتاهی پر از باد می‌شود و جان رانندگان و سرنشینان را نجات می‌دهد.

اگر بخواهیم از ساختار آن صحبت کنیم باید ذکر کرد که این وسیله از کیسه‌‌ای از جنس نایلون، به صورت متراکم ساخته می‌شود. آنچه موجب پر شدن این کیسه نایلونی می شود گاز نیتروژن است. حال ممکن است این پرسش مطرح شود که اگر در حادثه‌ای که خطر زیادی ندارد بر اثر ضربه کیسه هوا باز شود، چه باید کرد؟

کیسه هوا در خودرو سمند به گونه‌ای تنظیم می‌شود که در صورتی که فشار از حد معمول بالاتر رود، یا به عبارتی دیگر، احتمال خطر سیر صعودی داشته باشد پر باد شود اما اگر پس از حادثه‌ای یونیت ایربگ اتومبیل شما باز شد، می‌توانید آن را تحویل داده و تعویض کنید.

Airbagایربگ سمند
ایربگ سمند عمل کرده و کیسه‌ها با نیتروژن پر می‌شوند.

 وظیفه‌ی ایسیو (ECU) خودرو سمند

برای کنترل تمامی اجزای الکتریکی خودرو سمند، قطعه‌ای تحت عنوان ایسیو (ECU)  وجود دارد. این واژه مخفف سه کلمه الکترونیک کنترل یونیک است. این سیستم کنترل با هدف حفظ محیط زیست طراحی شده است و یکی از آپشن‌هایی است که موجب قبول شدن اتومبیل‌ها در تست اطمینان از سلامت می‌شود.

اصولا ایسیو در خودرو نام برده به صورت شبکه‌ای یا نقطه‌ای به سایر سیستم‌ها متصل می‌شود. مکان قرار گرفتن آن در زیر پای سرنشینی است که در صندلی جلو می‌نشیند قرار می‌گیرد و تمامی آپشن‌های ماشین از جمله چراغ‌ها و تجهیزات جلو و عقب خودرو، انواع یونیت و نودهای مالتی پلکس  و… با آن کنترل می‌شود.

برخی این سیستم را به مغز انسان تشبیه می‌کنند. چرا که همواره وظیفه کنترل و جلوگیری از خطر را به بهترین نحو انجام می‌دهد. در واقع ایسیو یک کامپیوتر هوشمند برای خودرو سمند است.

ایسیو (ECU) سمند
ایسیو (ECU) سمند که نقش کنترل کننده برخی اجزا را دارد.

انواع مدل‌های سمند

خودرو سمند در مدل‌های موتوری همچون ef7، lx، se، el، xu7 و سورن در بازار موجود می‌باشد. البته ایسیو و یا بلوک‌های ای بی اس برای ترمز سمند در برخی از مدل‌ها متفاوت می‌باشد. قیمت بلوک ای بی اس سمند نیز با توجه به همین مدل‌ها متفاوت است.

شما عزیران می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر جهت اطلاع از قیمت به روز بلوک و یونیت ABS و دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱ (مهندس موسیوند) تماس بگیرید.

منبع: ای بی اس لند

ای بی اس لند مرکز فروش و معرفی انواع بلوک ای بی اس (ABS) ، ایسیو و کامپیوتر (ECU) ، یونیت ایربگ و کلیه‌ی قطعات الکترونیکی و نودهای الکتریکی خودرو است . گارانتی و کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت موجود در بازار از جمله ویژگی محصولات هستند .
تیم ای بی اس لند با در اختیار داشتن گروه پشتیبانی و متخصصین خبره در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خودرو توانسته است به تمام نقاط کشور سرویس ارئه دهد .

شبکه‌های اجتماعی

آدرس : همدان ، میدان امام حسین (سیلو) ، کوچه قدر ۱۲ ، کوچه قیام

تلفن تماس :

۰۹۰۲۸۹۴۹۱۹۱

تماس جهت مشاوره و خرید